Livet

Mer
18 år 6 månader sedan #24972 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Livet
Jag tror inte på att det behöver bli lika illa alltid. Schizofrenin förbättras med åren tillskillnad från de flesta andra sjukdomar som försämras stadigt. Det gäller att satsa på att försöka må bättre och att tänka positivt. Många skulle känna sig mindre ensamma om de fick ett arbete.
Mer
18 år 6 månader sedan #24980 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet Livet
Det undrar jag med. Jag är så trött på att hela tiden sitta hemma och inte göra nåt. Jag tror inte att det blir bättre på länge. Min läkare sjukskriver mig hela tiden, han tycker att jag inte redo än att koma till arbetsmarknaden. Synd för jag håller på att bli galen här hemma.
Mer
18 år 6 månader sedan #24994 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Livet
Fast jag arbetar och känner livsledan ändå. Men jag kan hålla med om att när det är riktigt mycket att göra på jobbet då tvingas tankarna undan på något vis. Å andra sidan blir man trött av att hela tiden köra slut på sig för att man jobbar. Tror att det krävs balans mellan arbete och fritid. På både arbetsplatsen och hemma behöver de flesta människor någon slags gemenskap. INgen mår bra av att vara ensam. Samtidigt är det i ensamheten vi möter oss själva och kan reflektera.

/Sofie