Schizofreni och begär.

Mer
12 år 4 månader sedan #451360 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizofreni och begär.
Schizofreni anses var jämnt spritt över världens länder trots att samhällssystemen skiljer sig ganska mycket. I uländer har schizofrenin ofta ett lindrigare förlopp, men i Nordeuropa har man större chanser att hamna i remission, så vården kan inte vara så dålig här. Tror inte på Guattaris teorier och jag har aldrig hört dem tidigare så det är bara teorier och ingen sanning. Även om de skulle vara sanna så kan man inte av ekonomiska skäl byta samhällssystem bara för att 1 % inte skall insjukna i schizofreni.
Mer
12 år 4 månader sedan #452483 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Schizofreni och begär.
Jag tror inte begären förändras värst mycket i sig, men mängden begär rör sig säkert en hel del speciellt sexuella begär ( kanske inte lika lätt med partners och sex då av sjukdomens natur ).

Jag tror inte hela synen på saker och ting förändras allt för mycket. Klart många får för sig saker och har lätt att glida in i religiösa resonemang men det är nog ingen personlighetsförändrare riktigt och det är något de flesta till slut kan resonera bort. Med andra ord tror jag att schizofrena är som alla andra med den skillnaden att man lever med sina symptom. Symptomen kan då tillfälligt svänga uppfattningen om saker och ting.