konstiga anfall

  • amanda s
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #25008 av amanda s
konstiga anfall skapades av amanda s
Ibland hamnar jag i ett ganska konstigt tillstånd. Det är som att jag sugs in i mig själv. Jag är helt medveten om vad som händer runt omkring mig men jag kan inte delta i det. Om någon pratar med mig har jag svårt att svara därför att det är väldigt svårt att röra ansiktsmusklerna, och jag lyckas bara svara med enstaka ord. Vid ett tillfälle har jag tittat mig i spegeln och jag kände knappt igen mig själv, mitt ansikte var liksom helt ”utslätat”. De här tillstånden inträffar då och då och varar mellan ca 15 och 60 minuter. Jag har berättat för min psykiater och härmodagen fick jag ett ”anfall” på mottagningen. Men hon har inte lagt fram några teorier inför mig än så länge, antar att hon avvaktar tills min psykutredning är klar. Någon här som har varit med om detta eller vet vad det kan bero på?
//amanda s
Mer
18 år 6 månader sedan #25060 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet konstiga anfall
Jag tycker att läkaren borde vetat vad det kunde vara för någonting. Vid schizofreni kan det förekomma tankestopp - jag har själv drabbats av det en gång, men det var kortvarigt och varade högst 30 sekunder. Det finns också en typ av epilepsi som kallas för petit mal, men medvetandeförlusterna och anfallen är kortvariga där, så det passar inte heller med i bilden. Jag har därför ingen aning vad det kan vara.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #25061 av
Svar från i ämnet konstiga anfall
Sådant kan hända om man är schizofren. Det kan drabba vilken del som helst. Ofta nacke och ansikte.