Utomjordingarna är redan här

Mer
12 år 2 månader sedan #464097 av Utomjordingen
Vi människor på planeten jorden har (bland flera anledningar) ett syfte att underhålla dessa utomjordingar. Ungefär vad tillexempel robotarna kommer att göra för oss människor i framtiden.
Mer
12 år 2 månader sedan #464106 av kosmisk
Warpdrive har man väl bara vetat vad det är i runt 40 år? om jag minns rätt så innebär det att den drivs av negativ energi, fiktiva enterprise var väl baserad på nåt sånt?
Negativ energi är väl typ att istället för att objekt ska falla ner med hjälp av tyngdkraften så faller dem upp istället?
Innebär Warpdrive att man kan ta sig till en annan stjärna på runt 40 år? eller bara några timmar?
Men man kan inte åka i ljusets hastighet eftersom massan blir oändligt stor då.
Men man har o kan skicka elektroner i 99.999 % av ljuset.

Men hur ska man kunna ta sig från a till ö utan acceleration?
Det borde finnas en genväg som tar en direkt dit ju utan alfabetisk ordning.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 2 månader sedan #464118 av Fantasio
Att färdas från A till Ö kan vara lättare än att färdas från A till... tja, D. Det tror jag i alla fall.
Mer
12 år 2 månader sedan #464128 av Nissegossen

kosmisk skrev: Det borde finnas en genväg som tar en direkt dit ju utan alfabetisk ordning.


Ja, slå om en strömbytare i hjärnan, eller lös bägge ekvationerna i Einsteins relativitets teori, så kan du förflytta ett rymdskepp, eller dig själv till en helt annan plats i Universum. Har du löst ekvationerna, så kan du räkna på det och faktiskt omedelbart komma till en annan plats som går att bestämma, var du skall hamna.

De sållar med automatik bort mänskliga radiosändningar med människor som upphov, vid radioteleskopen, men det skall de inte göra, för vi finns över hela vintergatan.

Vi har inte haft radiosändningar så länge men det borde gå att kunna få kontakt med framtiden, om den tiden som vi lever nu, är gammal kosmiskt sett. Jag vet inte hur jag skall förklara det, men det går att åka till en tidpunkt för Moses uppträdande på jorden, det har också ju redan hänt.

Kort sagt, kombinera båda av Einstens relativitetsteorier och du får svaret.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 månader sedan #464355 av kosmisk
Kan en farkost som färdas nästintill ljusets hastighet bli ett svarthål?
Hittade en liknande fråga och svaret verkar tydligen vara nej enligt:
[url:1qpzzeki]http://www.reddit.com/r/askscience/comments/fqxbh/does_a_mass_particle_traveling_close_enough_to/[/url:1qpzzeki]
Men jag förstår inte varför dock! :/
Mer
12 år 2 månader sedan #464427 av tekopp
Jag tror starkt på att utomjordingar har funnits i underjordiska baser åtminstone ett par hundra år. Sök på Phil Schneider.

Heja Karl XII!