Fler anser Breivik frisk

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 11 månader sedan #490552 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Fler anser Breivik frisk
Jo, det har det Geta, ett fall är sture bergwall (quick), och det där mordet på den lilla flickan vid en grusväg. Dem hittade mördaren via ett foto, av en ren slump. Ängla tror jag flickan hette?

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 11 månader sedan #490590 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Fler anser Breivik frisk
Såg ni inte på TV idag när en av psykiatrikerna försökte försvara sin slutsats om att Breivik har schizofreni? Det var en jävla fars.

Det enda som är possitivt med rättegången är att folk börjar ifrågasätta rättspsykiatri och psykiatri i allmänhet. Då en läkare ger honom den tyngsta diagnosen man kan få och en annan anser att Breivik är frisk.

Hobbyläkarna här bör ju fundera själva över sina slutsatser. Det är en bra början på att skrota hela systemet.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 11 månader sedan #490602 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fler anser Breivik frisk
Visst kan vi med schizofreni gå vilse när det gäller ideologier. Det kan andra också så kallade "normala" personer.
Mer
11 år 11 månader sedan #490603 av Nissegossen

PSR skrev: Jag är inne på att man alltid ska vara ansvarig för sina handlingar så länge man är straffmyndig vill säga. I det sistnämnda fallet är det förstås föräldrarna som har ansvaret. Jag vänder mig totalt emot att ingen ska vara ansvarig. Ger fel signaler och kallas anarki om man ska vara noga.


Jag är inne på det också! Han skall sitta i fängelse till straffets slut och skulle han anses sjuk får de ta honom till sjukhus och sedan när han bedöms klara det, sitta i fängelse tiden ut. Skulle han däremot vara sjuk vid tiden för frigivandet, skall han sitta på sjukhus inlåst, tills han bedöms som frisk och bedöms som icke farlig för sig själv eller andra,

Denna min inställning har jag skrivit flera ggr om på viska och det innan detta dåd och rättegången.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #490606 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fler anser Breivik frisk
Magnus Utvik har skrivit boken " Med Stalin som Gud: tre tonår i en kommunistisk sekt"
www.bokus.com/bok/9789113035116/ ... tisk-sekt/
Mer
11 år 11 månader sedan #490607 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Fler anser Breivik frisk
Tillräknelighet kommer man fram till huruvida personen i sig har begått brottet eller om det är sjukdomen som gjort brottet. Det vore synnerligen grymt straff att få fängelse för något man inte valt, kunnat hjälpa eller kan rå för. Det är inte att man får automatiskt rättspsykiatrisk vård, bara för att man har en diagnos. En liknelse kan vara om en HIV-smittad individ ligger med folk ovetandes om sitt tillstånd. Han ska väll inte ha fängelse om han då smittat någon annan?

Har en individ bristande sjukdomsinsikt och kanske mejar ner en alien på motorvägen som visa sig vara en polis. Ska man då bli dömd för mord?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻