Vad räknas schizofreni som?

Mer
11 år 8 månader sedan #509487 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vad räknas schizofreni som?

björk skrev: det er ju inte som en snuva !


:P :mrgreen:


:lol:

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 8 månader sedan #509492 av björk
Svar från björk i ämnet Vad räknas schizofreni som?
ser de hera livet ganska meningslöst man blir ändå bara hatad...

Alla överger dessutom en.. Finner typ Noll mening med de.
Mer
11 år 8 månader sedan #509523 av Nissegossen
Att jag skulle ha en demens utav intellektet, är jag fullt övertygad om, dessutom har jag ett långtidsminne som sviktar och jag är ytterst medveten om det. Det är inte enbart närminnet utan numera accentuerat ett snabbt förlopp vad gäller långtidsminnet och jag har begärt en demensundersökning och jag betvivlar inte att efter det första testet, att jag nu blir mycket väl utredd i detta.

Är det en Alzheimers på gång eller inte? Jag bekymrar mig då över min fortsatte existens över huvudtaget!
Jag märker det ju själv och just nu har det inte kommit så långt att jag inte lider av det! mao, ännu är jag fullt tillräknelig, men hur är det inom en snar framtid?

Det finns som tur är bromsmediciner och det första de nog kommer att göra, är nog att de sätter ut mitt Akineton, vilken är den medicin jag behöver för att må bra. :neutral: :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 8 månader sedan #509528 av Isa-Alise
Nissegossen,

Det finns bromsmediciner, Aricept och Ebixa, till exempel. Man kan må illa och kräkas i början av behandlingen. Men de håller tillbaka progressionen en längre tid. Det blir en platå som man man kan må ganska bra på. Men tyvärr så stoppar det inte progression helt.

Var nu extra noga med B-vitaminer, näringsriktig kost, och lite lätt motion om du förmår. Det gäller att hålla hjärnan aktiv och tränad. Korsord, Suduko, memoryspel på nätet, att skriva på Viska, osv är bra träning. Även läsning, att se på film, lyssna på musik, matlagning, mm. Allt som håller hjärnan igång.

Fundera redan nu på om du kommer att behöva ett boende utan trappor så småningom.
Mer
11 år 8 månader sedan #509792 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad räknas schizofreni som?
Nissegossen,

Du borde försöka byta till dig en mindre och billigare lägenhet utan trappor. Det gäller att passa på mens du orkar. Skaffa ett Personligt Ombud som kan fixa det praktiska med lägenhetsbytet.