Vad räknas schizofreni som?

Mer
11 år 8 månader sedan #509337 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vad räknas schizofreni som?
Nu var/är inte Jesus sjuk heller.
Mer
11 år 8 månader sedan #509338 av Isa-Alise
Min vän Spinoza kallar schizofreni för en avvikelse, precis som honomsexualitet. Att det inte är en sjukdom. Han är mycket för Mad Pride. :D
Mer
11 år 8 månader sedan #509339 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vad räknas schizofreni som?
Så då kan man bli fri från homosexuella symtom med medicinering eller? :evil:
Mer
11 år 8 månader sedan #509341 av Isa-Alise
Nej, tvärt om - han tror att man inte heller behöver medicinera vid schizofreni... :lol:
Mer
11 år 8 månader sedan #509346 av Nissegossen

Melun skrev: Nu var/är inte Jesus sjuk heller.

Nä, men både hans moder och bröder gingo för att taga honom tillvara för de ansåg honom vara ifrån sina sinnen! Jag förstår varenda en som förnekar sin "sjukdom" och kallar sig friska, mitt i en galopperande psykos.

Jesus sade strängt att det skulle vara ett brott mot Gud och Helig ande att tro att han var sjuk. Det är mina egna ord, det är dock så jag har fattat det som står i Nya Testamentet. Detta i Markus 3:19-kapitlets slut.
De som skulle ha sagt emot Jesus skulle brinna i gehenna, helvetet, vilket var benämningen på soptippen utanför Jerusalem där det brann en eld som aldrig slocknade.

Helt krasst, hade Jesus bott i Sverige av i dag, hade han kanske tvångshämtats av polis och blivit intagen akut och fått depåneuroleptika injicerat också med tvång.

Så de som åberopar att de är friska skulle enligt Bibeln fått gått fria och omedicinerade...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 8 månader sedan #509347 av Nissegossen
Så Jesus tog i den stunden avstånd ifrån sin familj och alla de som skulle ha tagit in honom med tvång på psykakuten, anhöriga, poliser läkare vårdpersonal och andra skulle slängas på en soptipp där elden aldrig slocknade.

Vad tyder det på, det som Jesus sade?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum