Flytta?

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #32876 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Flytta?
Å andra sidan kan jag lätt undvika de i släkten jag inte tycker om.
Jag blir nog kvar i Linköping ändå, jag har ju mamma här ändå....
Jag kan ju resa till andra städer på helgerna om jag vill.
Mer
18 år 2 månader sedan #32898 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Flytta?
Jag vet precis hur du menar : )

I sommras flyttade jag från Eslöv i Skåne till Göteborg, jag var jättenervös för jag lämnade mitt förstahandskontrakt mot att bli inneboende, jag lämnade en rätt hyffsad mottagning med trevlig personal och en del vänner.
Men jag kände att jag behövde något nytt.
Jag gjorde verkligen rätt ser jag nu.
I Göteborg hade jag en del vänner, som jag nu kommit närmre och jag har fått många nya kompisar också.
Jag har kommit till NåUt-teamet som verkar vara nått av det bästa jag stött på i Sverige. Jag har fått en mycket bra läkare och en trevlig case manager. En schyst boendestödjare som jag trivs med också.

Det enda som spökar är bostaden, då jag bor i andra hand med en vän och vi måste flytta till hösten.
Men hittar jag ingenstans att bo själv, så får jag antagligen hjälp från Soc med det, med vilka jag har kontakt redan.
Så min flytt var väldigt lyckad.

Några tips är att tänk igenom vad du vill med din flytt. Funderar du på att läsa nått sedan kanske? Flytta gärna till en stad där du känner nån också.
Var beredd på att du kommer att bli väldigt stressad under en period om du flyttar och var medveten om varför du då blir stressad.
Och framför allt, se till att din gamla läkare skriver en remiss till en mottagning i din nya stad.
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #32956 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Flytta?
Jag skulle nog göra slag i saken i alla fall. I höst kanske. Det finns ingen framtid för mig här i LKGP, Ericsson har lagt ned, och SAAB tar bara in Civilingenjörer. Vart ska ett stackars psykfall bosätta sig någonstans för att ha det som bäst?
Mer
18 år 2 månader sedan #32967 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Flytta?
Linköping är ju en ganska stor stad och där borde finnas möjligheter tycker man. Mitt råd är att du bara flyttar om du får ett arbete på en annan ort. Då har du ju en konkret förbättring att flytta till och en stark orsak.