Hejsan.

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #32961 av
Svar från i ämnet Hejsan.
Jo, jag käkar Risperdahl (tyvärr) och känt att det psykotiska försvinner men dessa problem är kvar. Igår hade jag en liknande händelse. Jag satt i soffan (på psyk (lpt)) och helt plötsligt börjar en kille prata med mig. Han förklarade någotsom hände på TV:n, precis som om jag ställt en fråga om just programmet, men det hade jag inte! Blev så stirr att jag gick och lade migdirekt efter det hände. Kan inte förmå mig att fråga om jag hade frågat honom nått. Det sä jävla obehagligt hela grejjen så jag flyr varenda gång det händer, som en fobi. Vet inte vad jag skata mig till. Vågar inte åka buss eller ta mig till ett ställe där det finns mycket folk. Vet inte vad jag ska göra, skit hemskt är det. Vet inte ens vad det är?!

Vad är dissociativa upplevelser för något?
Mer
18 år 2 månader sedan #32969 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hejsan.
Vid ett par tillfällen har det hänt mig liknande saker att jag sagt eller gjort något som jag förstod efteråt kanske inte uppfattades positivt. Naturligtvis tolkade jag det direkt efteråt som relaterat till min sjukdom, men senare har jag tänkt att en normal person kan nog råka ut för liknande saker också. Det är lätt att man övertolkar saker och blir överkänslig för omgivningens reaktioner med denna sjukdom. Jag tror det bästa är att vara medveten om omgivningen, men inte försöka övertolka allting som händer.