Men tänk om jag är frisk?

Mer
9 år 9 månader sedan #677966 av Bomb
Svar från Bomb i ämnet Men tänk om jag är frisk?
Matterik, jag har fått diagnosen ospecificerat psykotiskt syndrom, eller psykotiskt syndrom UNS eller vad man nu vill kalla det. Verifierat av två läkare. Men jag litar inte så fenomenalt mycket på dem.
Mer
9 år 9 månader sedan #677968 av lärjungenMatteus
Sedan sa Jesus till sina efterföljare: ”Om någon vill bli min efterföljare, så kan han inte längre tänka på sig själv, utan måste följa mitt exempel och vara beredd att dö.
Mer
9 år 9 månader sedan #677972 av hyperaktiv
Det är inte värt att sluta. Jag har gjort det några gånger och återinsjuknat.

Mitt nya motto är att ta det med en klackspark och försöka få psykiatrin att sänka dosen till lägsta möjliga
Mer
9 år 9 månader sedan #677974 av Räven
Svar från Räven i ämnet Men tänk om jag är frisk?
håller med.
Mer
9 år 9 månader sedan #677988 av koi
Svar från koi i ämnet Men tänk om jag är frisk?
Jag har slutat en gång och det slutade nästan på psykakuten. Inte värt konsekvenserna.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
9 år 9 månader sedan #677998 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Men tänk om jag är frisk?
Det är nog ganska vanligt att tro att man är frisk och vill sluta med medicinerna eftersom man kanske inte har några symptom när man tar dem. Jag vet en kvinna som känt sig frisk länge och mådde bra, som trodde hon var frisk. Hon tog bort medicinen och det tog ett halvår för henne sen att bli sig själv igen... Hon fick börja med medicinen igen alltså. Om du absolut måste prova så prova med att sänka dosen lite... Det kan hända att du blir psykotisk. När jag har sänkt dosen har jag först blivit psykotisk, men jag har hållit ut och det har blivit bättre utan att jag varit tvungen att gå tillbaka till samma dos igen.