Sluta med medicinering?

Mer
9 år 1 månad sedan #728938 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sluta med medicinering?
Sonan
En psykos innebär en vanföreställning och har man röster går man vilse om man försöker lyda alla. I så fall vänd dig till den av dem som säger sanningen utav dem och håll dig till den. De andra kommer alltid finnas kvar inom dig och det är mycket svårt att skilja dem åt. Också det att kunna skilja på andarna är vällovligt att be om, det är inte alla förunnat också det är en gåva. Kom ihåg att Gud kan aldrig gå emot sig själv, men lyder du varje röst inom dig, så går du ofelbart vilse. Man kan vara kristen och ändå ta medicin. Detta för att även då kan man behöva medicin. Samt det att Gud vill ingen människas död, så begå aldrig självmord för det kommer varken från Gud eller Jesus!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #728939 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Sluta med medicinering?
Om inget övernaturligt sker så räknar jag med att ta mediciner livet ut. Dock räknar jag med en minskad dos med 50% de kommande 10 åren.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 1 månad sedan #728942 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sluta med medicinering?
Det har jag också blivit tillsagd att jag kommer att få ta mediciner livet ut. Slutet närmar sig med stormsteg.
Mer
9 år 1 månad sedan #728945 av sonan
Svar från sonan i ämnet Sluta med medicinering?

Nissegossen skrev: Sonan
En psykos innebär en vanföreställning och har man röster går man vilse om man försöker lyda alla. I så fall vänd dig till den av dem som säger sanningen utav dem och håll dig till den. De andra kommer alltid finnas kvar inom dig och det är mycket svårt att skilja dem åt. Också det att kunna skilja på andarna är vällovligt att be om, det är inte alla förunnat också det är en gåva. Kom ihåg att Gud kan aldrig gå emot sig själv, men lyder du varje röst inom dig, så går du ofelbart vilse. Man kan vara kristen och ändå ta medicin. Detta för att även då kan man behöva medicin. Samt det att Gud vill ingen människas död, så begå aldrig självmord för det kommer varken från Gud eller Jesus!


Säger inte emot, men det låter besvärligt och det är väl lite av detta jag menade med cirkelrörelser, men kanske om man går runt-runt till 100%, så...