TV-programmen

Mer
18 år 2 månader sedan #33444 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet TV-programmen
Jag tittar ganska mycket på TV och upplever inga problem med det. Mitt råd är att du ställer undan TV:n ett tag. Det är inte omöjligt att du kanske ändrar dig och vill se TV framöver och då är det bra att ha kvar TV:n. En begagnad TV är inte värd, så mycket, men en ny TV kostar oftast 2000-5000 kr.
  • Crille
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33452 av Crille
Svar från Crille i ämnet TV-programmen
Jag vill väl inte direkt förstora upp problemen men för min egen del så är jag totalt bortom all tvivel säker.

Det är djävulen som pratar via TV

Fast det är väl ingen som tror på sådant längre och folk får väl göra som de vill. De har ju en fri vilja.

Men jag har stängt av TV:n för länge sen och det har gått problemfritt.
Mer
18 år 2 månader sedan #33460 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet TV-programmen
Crille,

Djävulen fungerar inte på det sättet. Han är egentligen ond på ett gott sätt. Det handlar om attitydfråga. Dessa överkomersiella reklamfilmer och dokusåpor är inte styrda ifrån helvetet, utan ifrån något sliskigt paradis som för mig är hemskt jämförbart med helvetet som ibland kan vara en vacker plats. När lucifer visade högmod mot gud var bara ett snedsteg som egentligen bara blev fel. Blixten slog till och han föll ner i gropen. Han ville få ut sin ånger genom att han egentligen ville visa vänlighet men var inte rationell som han var egentligen och allt blev en gröt.

En en gång, det enda programmet som gett mig kraft och skratt är Rockskolan med Gene Simmons. Gillar det skarpt. Tyvärr är det slut. Det är den enda dokusåpan som inte är styrd ifrån något sliskigt paradis.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33467 av
Svar från i ämnet Exmplet
"En en gång, det enda programmet som gett mig kraft och skratt är Rockskolan med Gene Simmons. Gillar det skarpt. Tyvärr är det slut. Det är den enda dokusåpan som inte är styrd ifrån något sliskigt paradis."

Jag förbehåller mig rätten att ha en annan åsikt än dig och exemplet du just framhåller gör att jag är övertygade om att jag gjorde rätt sak när jag stängde av TV-eländet
Mer
18 år 2 månader sedan #33468 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Exmplet
Du låter komersiell på ett felaktigt och trendmässigt sätt.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33470 av
Svar från i ämnet Tvärtom
"Du låter komersiell på ett felaktigt och trendmässigt sätt."

Finns inga trender i att stänga av sin TV och för övrigt är det nog precis tvätom mot vad du säger.