Schizoaffektiv mani, psykos

Mer
9 år 3 månader sedan #716912 av Psyfeatures
Hej.

Blev utsläppt från psyket i onsdags efter en manisk episod.
Hade förut diagnosen bipolär men den ändrades till Schizoaffektiv under inläggningen.
De sa aldrig till mig varför jag var där direkt, vet bara att jag var manisk med hallucinationer och paranoia.
Letar efter svar om jag ska vara ärlig.

Det jag undrar är om någon annan känt som att man inte hade psykos även fast den gått över?
.?
Mer
9 år 3 månader sedan #716914 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizoaffektiv mani, psykos
Hej och välkommen!

Nä, jag har inte tvivlat på att jag varit psykotisk, när psykosen gått över. Vill inte bortförklara min sjukdom.
Mer
9 år 3 månader sedan #716920 av Psyfeatures
Tack!

Hmm.
Jag kanske bara var mest manisk men hade psykotiska symptom.
Får väl ta och kolla mer med mina läkare om vad de tycker om situationen.
Hur som helst, tack för svaret.
Mer
9 år 3 månader sedan #716925 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Schizoaffektiv mani, psykos
Välkommen, Psyfeatures!

Det är vanligt att man efter en manisk episod blir deprimerad. Då är det svårt att acceptera ännu fler tecken på att man är dålig, t ex att man varit psykotisk. Det är som om hjärnan skyddar en från sanningen, för den är rädd att depressionen fördjupas vilket kan vara förödande. Grunna lite på vad du varit med om, men grubbla inte! Ta ordinerad medicin även om det känns tungt. Så klarar du dig bäst!

Prata inte med hat i munnen!
Mer
9 år 3 månader sedan #716926 av Psyfeatures
Tack tack!

Jo, det har du helt rätt i. Jag kanske bara får tänka igenom vad som hänt lite. Har svårt för att komma ihåg allt som hände tidigt under inläggningen dock.
Hoppas verkligen inte jag hamnar i en ny depression, i min senaste lyckades jag nästan ta mitt egna liv. Vill verkligen inte att något sådant ska hända igen. Det positiva är att jag brukar känna av det tidigt efter en mani, nu känner jag mig rätt bra. Förhoppningsvis håller det i sig.
Mina mediciner tänker jag inte sluta med, det är en del av varför jag blev manisk denna gången. Trodde mina läkare förgiftade mig med medicinerna för att kontrollera min excentriska hjärna. Kanske inte den bästa vanföreställningen jag haft.
Mer
9 år 3 månader sedan #716929 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Schizoaffektiv mani, psykos
"Trodde mina läkare förgiftade mig med medicinerna för att kontrollera min excentriska hjärna. Kanske inte den bästa vanföreställningen jag haft."

Då vet du ju att det var en psykos.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻