Schizoaffektiv mani, psykos

Mer
9 år 3 månader sedan #717172 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizoaffektiv mani, psykos

Psyfeatures skrev: Jag åt Zyprexa förut men gillade inte biverkningarna jag fick. Har fått Invega utskrivet nu, får se om den hjälper.


Vilka biverkningar fick du? Oftast kommer biverkningarna direkt, medan effekten efter en vecka och maxeffekten efter 4-6 veckor.
Mer
9 år 3 månader sedan #717185 av JARL
Svar från JARL i ämnet Schizoaffektiv mani, psykos
Hej Viskare!
Jag fick diagnosen schizoaffektiv när jag var inlagd förra sommaren. Läkaren rekomenderade lithium. Men jag tycker man blir så zombie aktig av den. Just nu har jag tre antipsykotiska trilafon(spruta)+abilify+ seroquel. Jag vet att det är mycket men jag får hänsyftnings paranoia om jag inte tar dessa tre. Förut så klarade jag mig på trilafon endast men det går inte längre tyvärr.
Mer
9 år 3 månader sedan #717238 av Psyfeatures
Kändes som att jag blev avtrubbad av zyprexa, samt att jag inte gillade den sedativa effekten.'
Mer
9 år 3 månader sedan #717329 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizoaffektiv mani, psykos
JARL,

Clozapine brukar ge effekt, när andra antipsykotika ger otillräcklig effekt. Clozapine har också fördelen att dödligheten i självmord minskar. Schizoaffektiv har högre dödlighet i självmord än schizofreni. Dessutom minskar aggressivitet och kanske också missbruk. Nackdelen är risken för viktökning.
Mer
9 år 2 månader sedan #723649 av innebandy
Mår dåligt,deprimerat, svårt sova,.OverKligh Känslor
Mer
9 år 2 månader sedan #723651 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Schizoaffektiv mani, psykos
Innebandy, har du pratat med någon om hur du mår?

Anchored in Christ ✟