Är jag påväg att bli mycket psykotisk?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33967 av
hejsan nu är det såhär att jag börjar bli jävligt orolig orolig för vissa saker. funderar om jag börjar bli psykotisk igen har funderat på det ett tag nu. har haft en del paranoia förut och ätit zyprexa mot det. men har inte ätit den på ca 4 månader. men senaste 2-3 månaderna har jag blivit välldigt skum. har börjat få syn rubbningar typ. är otroligt kännslig mot ljus. nästan hela dagarna ser jag så som man kan se när man kolat in i en lampa en stund konstiga streck och så kan det se ut som att saker skakar och saker som flimrar i ögonvrån ibland också.här om dagen när jag satt på toa så kom det vita prickar i luften såg ut ungefär som snö flingor satt och kolla på dom i typ 10-15 sekunder inan dom försvan. jag har svimmat några gånger och huvudet är jämt fullt med tankar, klara tankar är det med. ungefär som när man nynnar på en sång fast inne i huvudet, har inte så mycket kontrol på dom tankarna men dom är inte hela tiden heller bara några gånger om dagen. känner mig nästan jämt avlyssnad och övervakad när jag sitter framför datan. har stora fundeingar på att sluta använda datan helt för jag börjar bli lite väl nojjig.
sedan här om natten när jag låg och sov så vaknade jag och hade sk trötthets hallucinationer. när jag vaknade så såg jag någon inne på rummet, så jag vart självklart livrädd och sprang ut. gick in efter typ 5 minuter igen och och nej dåvar ingen där. har börjat dra mig mer och mera undan från folk också. ska jag ut själv så väntar jag tills det bli mörkt ute och perienerna är jämt nerdragna.har haft kontakt med psyk men har inte tordas sakt nå till dom. vad tror ni kan det kan vara. kan det vara så att man är påväg att bli psykotisk igen? har inte sett något skummt förut men paranoian har jag vart med om förut. vad tror ni bör jag berätta dett för dom på psyk. får jag ny medecin så kommer jag antagligen vägra äta den för jag vill INTE gå upp i vikt.
.?
Mer
18 år 2 månader sedan #33968 av AmandaS
Du verkar ha det ganska jobbigt just nu och jag tycker att du ska berätta om dina syner och om hur du känner dig för dem på psyk. Jag känner igen det du berättar från när jag hade min psykos. Du behöver nog inte vara rädd för medicinen, om de vill ge dig antipsykotika säg att du vill ha någon man inte går upp i vikt av, det finns flera som ger bara lite viktuppgång eller ingen alls. Krya på dig!
Mer
18 år 2 månader sedan #33970 av ravaged soul
Gästen det kan bero på flera saker,hur är din kost?får du i dej rejält med mat&vila,jag själv kan känna mej ostabil i sinnet när man har suttit framför dumburken för länge och inte käkat tillräckilgt med mat och få små starkt lysande prickar som flyger runt i synfältet i några sekunder.
Mer
18 år 2 månader sedan #33989 av Jeff
Gäst

Synrubbningar har jag haft också. Mycket skrämmande. Jag tror att det har mycket med ångest att göra. Ljuskänslig kan man verkligen bli så här års oftast när det är mycket snö ute i samband med solsken.

Paranoia är jobbigt. Tycker att du ska ta och snacka med din läkare över hur du mår. Du kan ju tillsammans med din läkare komma fram till lämplig medicin som inte påverkar vikten så mycket. Skulle man gå upp ett par kilo men mår mycket bättre så är det värt det. Du kan ju be att få lugnande utskrivit vid behov också. Motionera också om du orkar.
Mer
18 år 2 månader sedan #33997 av Admin1
På din beskrivning så låter det som du har en del psykotiska besvär och ofta brukar de förvärras med tiden. Mitt råd är att du talar med din läkare om dina symptom som du har. Troligen behöver du testa antipsykotika igen, men det finns antipsykotika som knappt ger någon viktuppgång. Zeldox ger knappt någon uppgång i vikt alls och Abilify har väldigt liten uppgång. Hoppas att du mår bättre snart.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34292 av
har inte sagt något till någon läkare än men nu har jag gjort så att jag börjat käkat antipsykotika igen och ska testa fall det ska bli nå bättre. har till 6 veckors hemma så jag ska testa det.