Är jag påväg att bli mycket psykotisk?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34293 av
var tvungen att göra något för jag började bli lite mera skum. för några dagar sedan var jag påväg att hugga ner en kompis med kniv bara för att jag fick sådana jävla humörvängningar och så ringde jag stället jag börjat varit och arbtsträna på och sa att jag funderade på att sluta. :!:
Mer
18 år 2 månader sedan #34299 av Admin1
Om du har så besvärliga humörsvängningar så att du funderat på att sticka ner någon så skulle jag nog kontaktat vården och bett om att få bli inlagd. Det är inte roligt om man skulle råka skada någon för det kan bli väldigt långvarig vård då. Det är bättre att söka vård frivilligt för att förhindra att sådana saker inträffar.
Mer
18 år 2 månader sedan #34308 av Isa-Alise

Gäst skrev: var tvungen att göra något för jag började bli lite mera skum. för några dagar sedan var jag påväg att hugga ner en kompis med kniv bara för att jag fick sådana jävla humörvängningar och så ringde jag stället jag börjat varit och arbtsträna på och sa att jag funderade på att sluta. :!:


Det är nog dags att söka hjälp... bättre att få vård än att göra något som du ångrar resten av livet...
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34315 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Är jag påväg att bli mycket psykotisk?
Jag har varit i ungefär din situation. Jag sökte inte hjälp, och det fick jag ångra. Jag fick sitta inlåst i flera år på ett rättspsyk för att jag inte sökte hjälp i rätt tid. Då är den vanliga psykiatrin bättre. Ring till akutmottagningen så fort du kan!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35374 av
jahapp har nu ätit självmedecinerat i 3 veckor med antipsykotika och inte pratat med någon läkare. jag har redan börjat bli och må bättre en del skuma ideer har börjat förvinna paranoian har blivit lite bättre också. synrubbningarna har blivit mindre också. men vet dock inte fall detta beror på medecineringen skulle ju kunna vara att jag inbillar mig att jag blivit bättre bara för att man tror att man ska bli bättre med medecin .?
Mer
18 år 1 månad sedan #35389 av Admin1
Bra att du mår bättre, men du måste nog snart ändå kontakta läkare om du skall fortsätta medicineringen med antipsykotika för du hade ju bara medicin för 6 veckor. Mitt råd är att du redan nu kontaktar din läkare och diskuterar vad ni skall göra fortsättningsvis på basis av de symptom du har eller har haft.