Innan psykos?

Mer
18 år 1 månad sedan #36970 av Frenia
Innan psykos? skapades av Frenia
Jag känner att något är pågång. Hör en del ljud jättehögt. En droppande kran, människor som går i snön, regn som slår emot taket kan överrösta en person jag försöker ha ett samtal med. Ibland blir jag tokig och slår mot öronen, för att få höra "normalt". Har även sett som blå/röda/vita/silver-färgade snöflingor framför ögonen. Dom går inte att vifta bort. Blundar jag så är dom där när jag tittar igen. Efter ett tag lugnar allt ner sig igen.

Paranoian har ökat och jag kan ibland springa hem, sliter upp dörren och stänger igen. Då kan jag få för mig att någon smitit in bakom mig eller innan jag var hemma. Känner adrenalinpåslag och stor rädsla.

Någon känner igen detta? :rolleyes:
Mer
18 år 1 månad sedan #36988 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Innan psykos?
Det kan vara tecken på återfall i psykos tror jag, men jag är inte 100 % säker på det. Ofta är symptomen lite individuella och varje person kan ha lite speciella symptom innan en psykos inträffar. Hur har du känt dig tidigare innan du fått en psykos? Jag tror att många får problem med sömnen innan de får återfall i psykos. Hur har du det med sömnen? Sover du gott och tillräckligt? Det finns en lista på symptom som kan uppträda och vara tecken på psykos.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... a-aterfall
Mer
18 år 4 veckor sedan #37263 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Innan psykos?
Frenia,
Känner igen det där med överkänsligheten för ljud. Tror att det kan vara ett tecken på att du är stressad och uppvarvad. Hoppas du kan söka läkarhjälp. Eller att det går över... Kan det hjälpa med öronproppar, bara tillfälligt? Försök sova ordentligt och äta regelbundet. Ta stöd av de som är runtomkring dig. Hoppas att det snart blir bättre.

*kram*
/Sofie
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 veckor sedan #37270 av osso
Svar från osso i ämnet Innan psykos?
Låter som stress och sömnbrist.
Hoppas du kan få det att lugna ner sig.

Kram/
Maj
Mer
18 år 3 veckor sedan #37787 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Innan psykos?
Tusen tack till er!

Tror det var en kombination och sömnbrist och stress :rolleyes: