Psykotisk depression

  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38958 av
Svar från i ämnet Psykotisk depression
Säg till din kontaktperson att hon inte ska säga vilken kväll det är, så att du inte vet om det, annars kanske du känner dig trygg att veta att hon står där och inte upplever något.
Mer
18 år 1 vecka sedan #38960 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Psykotisk depression
Men jag tror inte det är ngn utanför din dörr.
Är det inte enklare att prata med grannen?

Ska hon stå där på trappen o vänta tills du ropar?

Eller varför inte köpa en kamera och filma ut?

vad gäller dina mediciner, så..ja...herregud...
Sänka concertan till 18 och ta bort effexoren kanske?
jag tycker inte du verkar så sjuk att allt det där kan vara motiverat, det skapar ju bieffekter.

När du verkar må dligt är du ju ofta psykotiskt deprimerad, men det var ju ett tag sen nu,fast då kommer kanske en ny noja?

Näe, gör så att du går o köper en webkamera du sätter upp bakom gardinen.
Mer
18 år 1 vecka sedan #38963 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Psykotisk depression
Vi har inte planerat riktigt i detalj hur det ska gå till när hon ska vakta utanför min dörr. Vi får se hur vi löser det på bästa sätt.

Angående mina mediciner så visst mår jag bra nu. Om dagarna mår jag jättebra, nästan så jag är snudd på hypoman, men kvällarna ger mycket ångest. ECT:n har hjälpt mig jättemycket. Jag vågar dock inte ta bort Efexorn eftersom det är så nyligen jag fått ECT. Risken finns ju att jag får något återfall om jag slutar. Jag går ju trots allt på lägsta dosen Efexor.

När det gäller Concertan så hjälper inte 18 mg ett smack. Tyvärr är det så. Jag har provat tidigare och det märktes ingenting. För mig verkar det vara så att jag dels har svårt för att få effekt av mediciner men samtidigt slipper biverkningar. Under en period hade jag 54 mg Concerta på morgonen och en påfyllnadsdos på 36 mg på eftermiddagen. Det hjälpte liiiite. Sedan valde läkaren att ta bort Concertan helt för han tyckte inte att det hade tillräcklig effekt. Jag fick prova att göra ett ADHD-test (datorbaserat) under tiden jag fick denna dos Concerta och det var bara ytterst lite bättre än när jag var utan. Dock har jag haft sådana problem med rastlöshet och koncentrationsproblem att vi nu gör ett nytt försök. Jag började för andra gången med Concerta igår.

/A
Mer
18 år 1 vecka sedan #38965 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Psykotisk depression
Ja, du gör ju som du vill.

Fast...jag tror det e effexorn som gör dig påtänd, o rastlös, jag blev det, som amfetamin kändes det, och nu mernar jag drogamfetamin jag provat i min vilda ungdom. Det hade väldigt många likheter så jag tyckte det var lebbigt att vara så rejsad, nästan hypoman hela tiden o slutade.

Jag har numer en hel del bekanta som tar concerta, jag undrar om det inte skrivs ut mer amfetamin numer än när det var helt legalt för alla :P
Jag tycker mig märka att de som den lägsta dosen ger en bra effekt på har nytta av medicinen, men måste man ta mer så blir det ..ja..den positiva effekten är kanske inte så mkt att hurra för, om man kalkylerar med allt mående och även framtida hälsa? Men det får vi ju se nu. Vi får hopas det blir bra.

Kvällarna får du väl ösa i dig lite mer benzo på då?
2 roppar vid 19-snåret så tror jag inte du orkar ha ångest:P
fast de funkar väl inte som förr antar jag?

Va de ingen bra ide med en kamera då?
Mer
18 år 1 vecka sedan #38966 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Psykotisk depression
Jo det var en bra idé med en webkamera, men det känns lite dumt att behöva en sådan för att kunna få lugn. Jag undrar vad mina föräldrar skulle säga om jag bad att pappa skulle montera upp den åt mig. Jag skulle skämmas ihjäl över mina problem och rädslor. Tack för förslag i alla fall!!

Ja du kanske har rätt ang Efexorn. Visserligen har jag ADHD ändå men det kanske helt enkelt blir värre av Efexorn... Vad vet jag. Du kanske slog huvudet på spiken Undrande. Hrm... vet ändå inte om jag vågar sluta med medicinen för jag är livrädd för att få tillbaka depressionen. Jag väljer nog i stället att vara rastlös. Det ska bli spännande att se hur väl Concertan hjälper mig denna gången.

/A
Mer
18 år 1 vecka sedan #38968 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Psykotisk depression
Jag vet ju inte hur du bor, men varför skulle du skämmas ihjäl?
Alla kommer att ha det så om 20 år.
Du ligger bara lite före.

Du har ju berättat om hur du låer in dig livvrädd på toan, så jag tycker nog att du får svälja stoltheten lite här, gör som du är bäst på, kommunicera i skrift.

Om du fortsätter skaka på toan så finns ju risken att du måste på boende. Så antigen kikar du ut eller så ber du pappa köpa en kamera som övervakar ditt fönster och din ytterdörr.
:P