Är alla schizofrena introverta här?

  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 månad sedan #914292 av lonely
Svar från lonely i ämnet Är alla schizofrena introverta här?
Okay! Ja jag läser inget, har knappt läst en hel bok i mitt liv.... Tycker det är trist, men däremot psykiatri och psykologi är intressant! Vilken är den mest bästa boken inom ämnet du har läst eller böcker om det är fler än en du kan rekommendera?
Mer
7 år 1 månad sedan #914297 av Zoidar
Många människor verkar tro de är introverta för att det gillar att ta en stund för sig själv lite då och då. Men när man känner någon som är introvert och själv är extrovert förstår man skillnaden. Jag trodde ett tag jag var introvert. Just för jag kan göra saker som gå i naturen själv. Åka och bada själv o.s.v. Att jag behöver ta tid och varva ner. Men så kan extroverta vara. Introverta har i regel väldigt få vänner och det tar mycket kraft för dem att umgås med människor i allmänhet. Fast antar att det är en skala.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 1 månad sedan #914309 av MsTibbs

lonely skrev: Okay! Ja jag läser inget, har knappt läst en hel bok i mitt liv.... Tycker det är trist, men däremot psykiatri och psykologi är intressant! Vilken är den mest bästa boken inom ämnet du har läst eller böcker om det är fler än en du kan rekommendera?


Dessa två kostar endel, men är på olika sätt allt man behöver på psykiatrihimmeln.
Bilagor:
Mer
7 år 1 månad sedan #914310 av vnv
Jag är varken schizofren eller introvert.
Däremot är jag högkänslig (HSP) och det är ett personlighetsdrag, inte en diagnos...

/vnv :)
Mer
7 år 1 månad sedan #914388 av Admin1
Tror flesta med schizofreni är introverta dvs fokuserad på sina tankar. Uppmärksamheten är vänd inåt och det tros kunna ge röster. Samtidigt skiljer sig en med schizofreni från en med autism. En med autism är egocentrisk och upptagen av sig själv. Riktigt så är det inte riktigt vid schizofreni utan andra intressen finns än jaget.
Mer
7 år 1 månad sedan #914420 av Nissegossen
I en psykos har människor runt omkring en, svårt att nå personen i psykos, den inre verkligheten är den som har övertaget, man är helt enkelt inte mottaglig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum