Är alla schizofrena introverta här?

Mer
7 år 1 månad sedan #914203 av Recard2016
Jag vet inte om jag e introvert eller extrovert, gillar att prata med folk o va social. Men ibland fastnar jag i mina egna tankar.
Mer
7 år 1 månad sedan #914204 av Nissegossen
Måste alltså logga in pga detta. När man har kollen inom sig, går man miste om det som händer utanför en, då vid psykos är man fullt uppslukad av det som händer inom en.

Man kan då inte agera rationellt och hela världen pekar på en själv, håll er utanför det, liksom ställ dig utanför dig själv och kritiskt granska dig själv såsom det vore en annan människa, då kan du analysera dig själv.

I andra fall du, eller jag är bekymmerslösa, är alla extrovert och vill umgås med alla, jag är oftast det senare och pratar med alla.

Endast i förstadium till psykos eller mitt i en psykos är jag inåtvänd.

Klarar inte idag att reda ut begreppen ytterligare.

Snälla posta inte sådant till mig, har fullt upp ändå!

Jag fungerar inte idag,

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #914205 av MsTibbs
Jag är introvert när jag mår dåligt och halvextrovert när jag mår bra.

Jag har schizoaffektiv.
  • lonely
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 1 månad sedan #914208 av lonely
Svar från lonely i ämnet Är alla schizofrena introverta här?
Okay tack för svar Nissegossen! Ja jag kan svara för mej själv bara och jag lämnar dej så du får vara ifred!

MsTibbs på vilket sätt mår du dåligt så du behöver egentid? Det kanske är för personlig fråga jag förstår iaf om du inte svarar....
Mer
7 år 1 månad sedan #914213 av Geta
Jag är tvärtom. Introvert i vanliga fall och extrovert vid psykos.
Mer
7 år 1 månad sedan #914214 av MsTibbs

lonely skrev: MsTibbs på vilket sätt mår du dåligt så du behöver egentid? Det kanske är för personlig fråga jag förstår iaf om du inte svarar....


Framför allt vid depression och ångest. Jag kryper in i mitt skal som de säger på jobbet. Psykos litar jag inte på folk, svårt vara väldigt social då. Men, främst depression.