Känner ni någonsin...

Mer
6 år 9 månader sedan #952843 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känner ni någonsin...
Både vid autism och schizofreni är man stresskänslig. Vid autism kan stress trigga psykoser, som snabbt försvinner, när stressen upphör. Vid bipolär triggas psykoser av depression eller mani.
Mer
6 år 9 månader sedan #953735 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Känner ni någonsin...

Richard skrev: Jag tror att jag aldrig kommer att bli frisk. Men de mediciner jag har nu funkar bra o så länge jag inte har självmordstankar, ångest eller vanföreställningar så är jag nöjd. Men jag är ju t.ex. extremt stresskänslig o liknande.

Ja, men det är ju stress -sårbarhets teorin. Du är inte så sjuk alls. Och du blir nog friskare för var dag. Men du är ju en öm själv som behöver omtanke och kärlek och tillit.
Mer
6 år 9 månader sedan #953736 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Känner ni någonsin...

Geta skrev: Är kanske frisk till 75 procent. Jag är inte så olik andra som andra tror.

Du är friskare än de flesta. Klok, sund förnuft.
Möjligen kanske lite ...trist? Inte så äventyrslysten? Men det är ju inte sjukt att inte vara det.
Du skulle nog också må bra av att ha nån du kunde lite på mer än dig själv när du tvivlar, som jag alltid sa när jag kom hit: Du borde sitta i regeringen (samt att jag nästn friade några ggr, du vart ju rätt arg dådå, jag vet inte om du trodde jag drev men du är en kanonkvinna) ;D

Helt seriös. Du ser ju här på viska också hur du inte är en dramatiker alls, lugna ofta i grunden logiska och sunda råd och åsikter.
Mer
6 år 9 månader sedan #953738 av Geta
Svar från Geta i ämnet Känner ni någonsin...
Mer
6 år 9 månader sedan #953745 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Känner ni någonsin...
:D

Den var bra Geta. Nästa gång du träffar doktorn, om det nu nånsin skulle ske, så tycker jag du ska säga: Ja, mitt problem är ju att jag är en så förbald dramaqueen. Tror Doktorn att jag på gamla dagar utvecklar borderline?
Mer
6 år 8 månader sedan #965266 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Känner ni någonsin...
Jag känner att jag aldrig blir frisk. Att jag vet det är p g a mina flashbacks från mitt tidigare liv. Helt plötsligt utan föraning kan jag bli varse mitt tidigare liv innan jag blev sjuk 1980. Det är plågsamt när jag förstår att det bara en glimt av det som aldrig kommer tillbaka. Det brukar sluta med att jag dricker och tycker synd om mig själv.