Vad gör jag nu?

Mer
6 år 4 veckor sedan #1044008 av Sjukihelahuvudet
Jag fick en psykos för några veckor sedan, blev tvångsinlagd och började med mediciner som jag tagit felfritt sedan dess. 22,5 mg olanzapin tillexempel. I fredags var jag på akutpsyk för jag var så sjukt arg på allt och läkaren där tog efter bara någon minut en titt på mig och konstaterade att jag var hypomanisk. Spola fram till ikväll och nu har jag börjat se skuggor och rörelse runt mig fast jag vet ju att det inte är någon där. Jag avslutade min kontakt med min förre läkare någon dag efter att jag senast blev utskriven och har sedan dess väntat på en kallelse från psykosmottagningen min läkare skickade en remiss till när vi avslutade kontakten. Jag är alltså mellan stolarna nu och har ingen läkare att fråga om detta.

Problemet är alltså att jag börjat hallucinera igen trots 22,5 mg olanzapin varje dag i över en månad. Hur är detta möjligt? Och vad råder ni mig till att göra nu för att stoppa det här från att bli värre? För när jag ringer till både min förra mottagning och den som jag ska börja på så säger de bara att jag inte går där längre/än. Jag har alltså ingen professionell hjälp att vända mig till, så hur stoppar jag detta?
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044009 av rymd
Svar från rymd i ämnet Vad gör jag nu?
Kan du lyssna på musik?
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044010 av Sjukihelahuvudet
Svar från Sjukihelahuvudet i ämnet Vad gör jag nu?
Ja, hjälper det?
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044011 av rymd
Svar från rymd i ämnet Vad gör jag nu?
Ja! Om du kan fokusera på musik, din favoritmusik, så brukar det hjälpa, imo när allt omkring är kaos. Nästa fråga:

Hur länge sover du per dygn?
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044013 av Sjukihelahuvudet
Svar från Sjukihelahuvudet i ämnet Vad gör jag nu?
I förrgår 2 timmar, inatt nästan 9 timmar, så jag är antagligen inte hypomanisk för då sover man inte 9 timmar. Jag förstår inte vad som är felet med mig. 2+1 litium, 22,5 mg olanzapin som sagt.

Och: jag kan höra folk skrika, så det funkade inte att lyssna på musik för då blev skriken värre.
Mer
6 år 4 veckor sedan #1044015 av rymd
Svar från rymd i ämnet Vad gör jag nu?
Hm, vet inte då. I´m not a pro. Väntar också på hjälp