Diagnosen

Mer
5 år 11 månader sedan #1062416 av björk
Svar från björk i ämnet Ny här i gruppen
Vad jag förstått är vuxen schizofreni värst.
Jag minns pingvinen som sa man de heter inte
schizofreny det uttalas schizofreni. Jag vet äldre som insjuknat i en medelålder de får svår med sin identitet o navigation. Att man går lite på måfå och trippar fram ovisst!!!
Sen blir de lätt arga men visar de inte utan smider sardoniska plan i smyg..... Som kan
bli en förödande energi bomb av bestörtan

Men som pga mjäk inte blir upprättelse
det är sånt som leder till personer som GW persson och James Heatfield återupprepade av denna sortens åverkan (psykisk, misshandel) Men det bästa att tackla är att inte tackla lustigt nog.
Mer
5 år 11 månader sedan #1062425 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ny här i gruppen
Att insjukna i schizofreni i tidig ålder innebär grava funktionsnedsättningar. Det är bra att ha lite erfarenhet av vuxenlivet innan schizofrenin slår till.
Mer
5 år 11 månader sedan #1062545 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Ny här i gruppen
Det stod 3 % men det kanske kan variera, att vissa blir friskförklarade och hittar jobb sen kommer det nya generationer.
Mer
5 år 11 månader sedan #1062550 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ny här i gruppen
Den diagnostiske grensegangen mellom schizofreni og beslektede diagnoser er skjønnsmessig i alt for høy grad.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1068119 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ny här i gruppen

Amandara skrev: Jag har haft en hel del gör det eller det eller dö tankar. I början skrämde det mig ordentligt men nu är jag så vän så jag rynkar inte ens näsan åt det. Tanketjafs.

Den typen av tankar kan nog de flesta ha tror jag. Rädslan för döden är alla psykiska sjukdomars moder.

Rrusheflower skrev: Det är liksom som en dröm, som att man drömmer, tid och rum finns inte.

Så var det för mig. En mardröm jag inte kunde vakna ur. Nu ligger det långt tillbaka i tiden.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1068935 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Ny här i gruppen
För mej går det i perioder. Jättefrustrerande man vet liksom aldrig.

Har ni nånsin längtat efter att ha en fysisk sjukdom. Som bara sitter där och man kan inte göra något åt det? ibland brukar jag gå till doktorn för allt möjligt.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.