Försämras om kvällarna

Mer
3 år 4 månader sedan #1304697 av wasp
Svar från wasp i ämnet Försämras om kvällarna
Mår också sämre om kvällarna, börjar prata med mina röster då. Inte så bra!
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1304711 av Nissegossen

Fantasio skrev: Jösses, nu har jag varvat upp. Har tagit tio milligram Stesolid och det förslog inte. Jag försämras om kvällarna, så har det alltid varit. Den som ändå hade lite alkohol att dämpa oron med. Det bara kryper i kroppen och jag vill ut, ut, ut! Jag vill ha en lugn och skön fredag, men det förvägras mig av de demoner som gett mig Sjukdomen. Törs man ringa akutenheten?

Vården kan inte göra ett skit, varken till eller ifrån, det är du själv som har den bördan på dig,. Det vården kan göra, det gör de, bara du tar din medicin den hjälper dig, men resten av jobbet ligger på dig själv att göra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1304713 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Försämras om kvällarna
Det spelar ingen roll vilken tid på dygnet jag vaknar på det kan va alla möjliga tider. Men när jag har precis vaknat är värst oavsett vilken tid på dygnet. Och så fort jag börjar må dåligt tar jag en eller två olanzapin så går det efter en timma över. Antipsykotiska hjälper att äta när jag mår dåligt. Då fungerar jag normalt. Och det kan vara alla möjliga tider på dygnet jag tar olanzapin. Högst 2 stycken 10 mig per dygn. Det håller mej frisk.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1304851 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Försämras om kvällarna
Nu har jag lugnat ned mig något, men är fortfarande uppe i varv. En vårdare frågade mig en gång varför jag var inlagd, jag uppträdde helt normalt. Men om kvällarna blev jag sämre. Minns att jag hade ångest vid läggdags och blev "trampig" enligt personalen. Var ute och gick i korridoren. Då kom en skötare och sa åt mig att gå och lägga mig och satte sig på en stol vid min säng. Det hjälpte faktiskt.
Mer
3 år 4 månader sedan #1304862 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämras om kvällarna
Fantasio,

Är du rädd för sömnen och natten?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1304864 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Försämras om kvällarna
Jag tror det, Geta. Nätterna är bättre än kvällarna. Tänker ibland att jag kommer att dö i sömnen.