Känns bittert och sorgset

Mer
5 år 2 månader sedan #1131739 av Melody
Svar från Melody i ämnet Känns bittert och sorgset
Jag hoppas det Admin1. För hushållsarbete osv kräver sin del.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1147162 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Känns bittert och sorgset
Jag jobbar som ledsagare sex timmar i veckan och det är betungande. Har inte kunnat jaobba heltid sedan jag insjuknade för snart 40 år sedan, men gjorde klart min utbildning efter 20år.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1147230 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Känns bittert och sorgset
Vad är betungande med ledsageriet?
Mer
4 år 11 månader sedan #1150467 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Känns bittert och sorgset
Har alltid haft svårt att be om hjälp. Har alltid försökt att gömma min utsatthet och sårbarhet.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150483 av Nissegossen
Förr hjälpte jag alla som frågade om hjälp. Idag är jag tvungen att be andra om hjälp. I det är det generationsväxling, jag är nu äldre och behöver själv hjälp, men det sitter trångt inne att be om hjälp. det är inget jag gör i första taget. Sedan en del begär pengar för att de skall hjälpa en.

Det är ju förstås ärligt de vill ha kompensation för vad de gör. Numera finns knappt en krona över och jag kan aldrig räkna med någonting till mig själv än maten jag äter. knappt det, pengar så en pensionär får, tyvärr har inte pensionen hängt med, så man vågar snart inte köpa mat då alla priser höjs men kompensation från pensionsverket hänger inte med stigande matpriser. för att få mat på en tallrik finns knappt pengar till det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150504 av notwoodstock
Jag känner att jag vill hoppa in i tråden, och uppmuntra t.ex.

Du är ju ett Guds mysterium, så det blir nog bättre!

Själv skäms jag över att t.ex hur dålig tacksamhet jag har ibland. Och vill försöka göra sjystare varje gång. Och hoppas på morgondagen!

Jag är tacksam för att jag fick reda på hur mycket saker vid fem års ålder kan påverka. Förstår inte riktigt mitt liv med två diagnoser.