Vad har ni gjort för dumt/knäppt när ni varit psykotiska?

Mer
4 år 9 månader sedan #1175043 av Slyngelsnubben
Jag var på toppen och skulle precis börja min karriär hade möte med vdn för att signera kontraktet 3 dagar innan åkte jag in på psyk och hela min värld rasade ner
Mer
4 år 9 månader sedan #1175044 av Nissegossen
Sitter här och kan bokstavligen snurra

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 9 månader sedan #1175046 av Geta
Slyngelsnubben,

Här har vi alla sabbat våra karriärer. Du är inte ensam.
Mer
4 år 9 månader sedan #1175050 av Slyngelsnubben
Tack Geta det är en stor sorg för mig
Mer
4 år 9 månader sedan #1175058 av Amandara
Det är tuffa år i början innan man kan släppa alla förväntningar man har på sig själv och som andra har. Är man inte på topp försvinner många släkt och vänner för de vet inte vad de ska säga heter det. Krya på dig går annars bra men så mycket kan man inte begära. När man nått rock bottom finns det bara en väg fram...till det nya....inte bakåt till det gamla för det finns inte kvar för många av oss. Vägen är framåt. Vilka relationer har du och som du vill ha kvar? Jobba på dem. Goda relationer är nektar. Så näringsrikt. Hör dig för vad kommunen har för sysselsättningsverksamheter att erbjuda. De är skyldiga enligt lag tror jag att tillhandahålla meningsfulla verksamheter där vi kan sysselsätta oss. Där kan du hitta nya vänner, få vara den du är bland likasinnade olycksbarn och förhoppningsvis göra något kul. Nyorientering.
Mer
4 år 9 månader sedan #1175332 av Richard
Jag har gjort livsfarliga självskadebeteenden som slutat på sjukhus.

Skar upp hjässan med en skalpell , förlorade ca 1,5-2 liter blod innan jag ringde ambulansen, eftersom jag ville se klart Arkiv X-avsnittet. Fick sys ihop. Blir ett festligt ärr om jag blir gammal o tappar håret.

Sköt mig med ett luftgevär i armen. Ren tur att den inte träffade en artär. Fick operera ut kulan. Ett fult är blev det. Fick lämna in alla mina skjutvapen, ett luftgevär, en luftpistol o ett harpungevär till polisen, o ge kvittot till psykiatern.

Testade olika kemikalier på armen, saltsyra, svavelsyra, salpetersyra, natriumhydroxid o väteperoxid. Samtliga är frätande, o svavelsyran o salpetersyran rann längs handleden o jag fick bestående frätskador.

Ristat in i armen "TRUST NO ONE" med en nål, går knappt att läsa vad det står längre, men det är ett fult ärr.

Men det är konstigt, när jag var 13-14 år så fick jag svåra brännskador på handen två gånger, först av brinnande magnesium, med en temperatur på ca 2 000 grader. Andra gången var det av brinnande fosfor, som är mycket svårt att släcka. Man måste hålla ner handen i vatten, tar man upp den självantänder det, så får man skrapa av det i vattnet. Det var 2-3:e gradens brännskada, men jag har inte ett spår av dom skadorna... Kanske de läker när man är i utvecklingen?