Kan inte känna mig lugn

Mer
4 år 9 månader sedan #1171600 av Melody
Svar från Melody i ämnet Kan inte känna mig lugn
Tack Skellington! Skön känsla är just vad jag efterfrågar.
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1171612 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Kan inte känna mig lugn
Vår läkare säger det är mot fysiska biverkningar, men jag är övertygad att man även får psykiska biverkningar.Vilket akineton hjälper emot, både emot fysiska och psykiska biverkningar. Det sitter ihop. Det ger en skön känsla och man kan slappna av precis som skellington nämner. Så testa absolut akineton.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by RainNo2.
Mer
4 år 9 månader sedan #1171653 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan inte känna mig lugn
Akatisi (rastlöshet) kan också motverkas av vissa mediciner, som betablockeraren Propranolol och antidepressivat Mirtazapin i låg dos. Akineton anses ej längre ge effekt mot enbart akatisi. Benzodiazepiner har ej effekt mot själva akatisin, men minskar ångest och tröttar, vilket kan vara positivt. Enstaka studier har visat på att vitamin B6 (600 mg/dag) och slemlösande medlet N-Acetylcystein kan ha effekt.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/2218-rastloeshet
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan #1171691 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Kan inte känna mig lugn
Jag känner verkligen med dig, och jag kan förstå rädslan för att byta medicin, han vill inte att du hamnar i återfall men samtidigt så säger ju sunt förnuft att det troligen är abilfy som är orsaken bakom ditt mående, ett förslag är att du pratar med din läkare om att försöka få en inläggning på en öppen avd och där gör ett fungerande medinbyte. För det är inte rätt och riktigt att medicinen gör att du äter mer som lugnande effekt pga rastlöshet oro. Men om risperidon kan ersätta så kanske xeplion också kan vara ett alternativ, det finns öppna avd med rum för patienter , det finns en lösning där ute så ge inte upp.
Mer
4 år 9 månader sedan #1171726 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kan inte känna mig lugn
Abilify är känt för att ge rastlöshet.
Mer
4 år 9 månader sedan #1171765 av Melody
Svar från Melody i ämnet Kan inte känna mig lugn
Tack ska ni ha för era svar, jag uppskattar.

Jag ska ta upp om öppna inläggningar ingrid64marie, väldigt bra förslag.

Admin, ska testa vit B6 för det har jag hemma.

Bra att viska finns, fastän jag mår såhär - så värmer era svar. Stort tack.