Vi schizofrena är mera utvecklade än andra!

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1181656 av Amandara
There are limits to the time you have to live but no limits on how you live your time.

Every day you are free to choose between things that lift you or drag you down.

Embrace experiences that can enrich your life.

Absorb yourself in each opportunity.

Find positives in every pursuit.

Do it now.
Rather than waiting, wishing you had,
once your game is over and your life is nearing the end.

Now is the time to live each day.

Now is the time to embrace your potential.

De som upplever flow i livet har mindre risk att bli sjuka i tex depression. Enligt Karolinska institutet.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181671 av Loni
Truetrue du är så jävla klok som få Amandara! You can't fight the spirit within you!!
Mer
4 år 7 månader sedan #1182514 av IngeF
Det er mye lettere å skade hjernen enn å reparere den. Å være i god fysisk form gjør en mindre sårbar for demens, men dødt hjernevev kan aldri vekkes til live igjen. Har man kognitive defekter som barn, vil man bære dem med seg hele livet. Spesialpedagogikk har mest lokal effekt.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182517 av Nissegossen
Går på gångbanan nedför backen som går hit upp till området med min kärra, det blir lite trångt att mötas, jag går ned på gatan och säger man går ju ur vägen för fint folk. Folk får tro vad de vill. Satt på min pall nere i Olskroken där kommer en man han har en lös pittbull som han gick med mannen sade till mig passa dig för han såg mitt ansiktsuttryck. Inget att förklara

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1182524 av Geta
Trådskaparen förklarar nu att han inte alls hänger med schizofrena IRL. Han har andra intressen, men det får man väl inte säga i det här "jävla" landet.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182532 av Loni
Geta lämna mej ifred