Hur få ro?

Mer
4 år 6 månader sedan #1191549 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur få ro?
Jag ska börja med sjukgymnast från och med i slutet av nästa vecka
Mer
4 år 6 månader sedan #1191553 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur få ro?
Ja bara vittnenas religion leder till Jehova Gud. Och de tycker inte Jesus är Gud. Antiteinitianism. Gud och Jesus är två olika. Det är kört flr mig enligt det...
Mer
4 år 6 månader sedan #1191557 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur få ro?
Jag fick också besök av två kvinnor från Jehovas men jag kände inte alls för det. De sa de kunde återkomma. Jag sa tack så mycket men jag tror inte det. Sen dess har jag inte sett till dem
  • Jone
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1191568 av Jone
Svar från Jone i ämnet Hur få ro?
Jag har inga råd att ge men känner mig också förvirrad i trosfrågor. Jag vill känna mig trygg i min tro men finner inte ro i någon religion. Jag vill tro på allas lika värde oavsett omständigheter. En Gud som inte fungerar som en domare utan bara läker och förnyar oss och hjälper oss att växa. Jag vill tro att alla änglar är goda. Jag vill tro på naturen och det icke dömande som finns i naturen och icke sorterande. Alla är ok precis som vi är, ganska lika men ändå olika. Jag vill tro på att vi är i ett kretslopp och återföds som nya djur eller människor precis som vi ser kretslopp i naturen. Jag vill tro att vi innerst inne är samma eller iallafall del av samma själ, som en livskraft eller bara rent liv. Jag vill se att det vi kallar ondska hos människor är behov, rädslor och ilska. Jag vill tro att vi lever på jorden för att det är vackert att leva som människor. Jag vill tro att vi lever utan hierarkier i himlen, att alla har samma värde även där.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191599 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur få ro?
Du ska gå efter vad du själv tror,
inte lyda vad andra säger.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191607 av Loni
Svar från Loni i ämnet Hur få ro?
Ja Jone det finns ett liv efter döden jag minns min reinkarnation. Via navelsträngen hörde jag vad min mamma tänkte och känna hennes känslor.