Samhället bedrar och luras att vi är sjuka!

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1192632 av Loni
Hur då menar du Geta. Bara för du har gett upp ditt liv pga schizofreni behöver inte jag göra det, vad gör du själv på viska?

Dessutom tror jag vi alla har nog schizofreni (vanföreställningar och paranoia) oavsett om det är sant eller osant, rätt eller fel, gott eller dåligt. Men jag tror det är ingen sjukdom

Men att jag skulle inbilla mej alltså att vara paranoid inte verkligt tror jag inte på.

Kurt Cobain sa "paranoia it is a finer scale of reality"...

Paranoia, vanföreställningar och röster är ingen sjukdom utan mera ovanligt och passar inte in i majoritetsfolket därför blir uteslutna och stämplade som galna och helt jävla sjuka i huvudet ... Utan det är en högre form av upplysthet eller klarhet.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Loni.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192664 av IngeF

Geta skrev: Sjuka personer kostar så mycket för samhället att det inte är någon bra affär att utpeka friska personer som sjuka.

Alle CP-skadde i Norge født etter 1968 har vært systematisk overvurderte.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192667 av Geta
Det syns väl på de flesta med CP-skador att de har funktionsnedsättning?
Mer
4 år 6 månader sedan #1192668 av memphis
Jag såg en CP-skadad kvinna på tv som arbetade som sjuksköterska. I Sverige var detta. Ingen hade trott att det var möjligt men, det gick bra sa hon.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192672 av IngeF
Joda, men man har ignorert alvorlige mentale defekter hos de aller fleste med psykososiale bortforklaringer. Noe er alvorlig feil når hjerneblødning handler om at du helt feilaktig tror at andre ser rart på deg. Det er absurd.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192675 av Geta
Vi med schizofreni är det ingen som ser rart på. Det är tvärtom. Vi insjuknar i sena tonåren. Det är nog därför?