Samhället bedrar och luras att vi är sjuka!

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1191757 av Admin1
Schizofreni är dyrbart för samhället och 17 miljarder per år. Helst vill man nog slippa betala det, men man måste.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191804 av Loni
Admin1 världen är inte en rationell värld över huvud taget och aldrig varit.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1191807 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Samhället bedrar och luras att vi är sjuka!
Har inte orkat läsa igenom allt, men har man en schizofren diagnos och ryktet går snabbt i en by och då vet de flesta att du är sjuk och ser dig som en människa som är en sjuk individ men det betyder ju inte att du själv går omkring och ser dig som en individ som är sjuk 24 timmar av dygnet i 365 dagar, du har bättre perioder och ibland en släng av dåliga symtom, men med mediciner som blockerar symtomen så får du lov att vara frisk, känna dig frisk och må bra, jag tycker det är viktigt att ta fram att schizofreni inte är en dom som behöver göra dig sjuk, du kan må bra och att sen omgivningen till stor del ser dig som sjuk 24/365 det är okunskap hos dem men inte för mig som har förståelse för symtom och en tacksamhet för blockering av medicin.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191809 av Geta
Det är väl tur att samhället ser oss som sjuka. Annars skulle vi gå under.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191816 av Loni
Geta dagens moderna samhälles politiker och myndigheter tänker annorlunda. Nyinsjukna ska skickas iväg till studier och arbete för att ta vara på det friska. Och att vi blir friskare av detta. Det har blivit extremt svårt att få ersättning från Försäkringskassan enligt statistik.

Vad tänker du om det?
Mer
4 år 6 månader sedan #1191819 av Geta
Jag har spelat frisk och studerat och jobbat i många år utan hjälp från Försäkringskassan. Jag var före min tid.