Va tänkte ni lr kände när ni fick eran diagnos?

Mer
4 år 6 månader sedan #1196643 av 1Dave
För mig var det värre med första inläggningen. Trodde jag skulle vara inlagd resten av livet.

/Dave
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1196644 av PsychoWard
försökte att inte tänka.

sade inte så mycket heller, vilket sannolikt var en stor anledning till varför jag var inlåst sålänge också, men det kunde såklart blivit än längre tid och shizofreni diagnos på det. om jag kommer ihåg texten i satans bibeln DSM rätt så krävs det 6 månaders "övervakad psykos" för en diagnos och jag var på psyket medelst LPT nästan ett helt halvår, så det lär funnits planer att sätta diagnose på mig.

tackar Jesus för freden i min själ.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196653 av Geta
Hade räknat ut 20 år tidigare att jag hade diagnosen schizofreni. Fick diagnosen officiellt, när jag skulle sjukpensioneras vid 42 års ålder. Det var skönt att slippa jobbet.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196771 av Loni
Helt otroligt du klarade dig i 20 år utan stöd och hjälp. Hur gjorde du egentligen?
Mer
4 år 6 månader sedan #1196778 av Recard2016
Jag hade cyklat runt i över 1 år o jobbat i Kanada o trott jag hade aspergers o att det "var så" då. Fick diagnosen aspergers av min kusin som var nästan färdigutbildad psykolog i Kanada.

Var en chock när jag fick diagnosen schizofreni, helt plötsligt var jag "sjuk" när jag bara trott att jag hade ett "syndrom", var som att ha blivit misshandlad. Sen hamnade jag hos en terapeut som inte verkade förstå tvångssyndrom o trodde alla mina tvångstankar var riktiga. Ibland så här i efterhand undrar jag om det var för att det e statsterapi o ja hade varit iväg i Kanada 1 år o försökt göra revolution o nu skulle ja "straffas". Googlade min terapeut tillslut i desperation o hon var typ centerpartist, som om en centerpartist skulle kunna hjälpa en.

De valde länge mellan aspergers o schizofreni när de skulle sätta min diagnos o hade svårt o bestämma sig. Fick träffa både aspergersexpertpsykolog o schizofrenipsykolog.
Mer
4 år 6 månader sedan #1196782 av Geta
Jag bet ihop! Idag skulle jag inte klara det, nu när jag känt av hur det är att vara fri.