Hur orka kämpa?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 5 månader sedan #1200226 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur orka kämpa?
Vad är det som pågår kontinuerligt år efter år, jo den där gnagande känslan av att man inte räcker till i samhällets ögon! Såg på nyheterna om en äldre man som som agerade dödshjälp till sin hustru, dem hade varit gifta i över 40 år, och han såg henne mer och mer förtvina i sjukdomen ME!

Men vad är det som får en att motstå denna frestelse att vilja dö? Det tror jag är att man gör dem små sakerna, men det betyder att jag bara lever till hälften, men det får duga enligt mig!

"Life begins at the end of your comfort zone "

Men den stora biten att acceptera människors fördomar, den har jag lagt åt sidan för att det är för obegripligt för många att jag inser att det inte går att lösa världens problematik, utan jag kan inte ledsaga idealismen till en bättre värld. Nyckeln är nog att förändra det ekonomiska systemet så att den innefattar fler människor under drägliga villkor.

Men som sagt nyckeln är för mig osynlig just nu.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200228 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur orka kämpa?
Jag tycker att det är underligt med den här nya sjukdomen ME. Tror inte att den har funnits tidigare. Nu går den som en epidemi. Det är ungefär som elallergin eller de apatiska barnen. Är det en kulturell sjukdom?
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Geta.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1200229 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur orka kämpa?
Vad är ME?
Mer
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 5 månader sedan #1200232 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur orka kämpa?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 5 månader sedan #1200233 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur orka kämpa?
Kanske är nåt i våra livsstil som framkallar sjukdomen. Den är lite mer "verklig" och handfast än elallergi dock. Elallergi kan i stort sett vara bara inbillning.