Hur orka kämpa?

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1199791 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Hur orka kämpa?
Hej Fantasio, man brukar få problem efter en inläggning själv fick jag en depression har inte ångest så ofta men det jag observerat utifrån mig själv är att den ofta dykt upp när jag känt en osäkerhet inuti när jag har varit utanför de 4 väggarna, eller ett intryck eller en känsla som någon annan ger dig kan också få dig att känna ångest, ett råd är när ångesten kommer försök hitta navet i ångesten vad är det som triggar igång det vilken känsla relaterad till dig själv.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1199797 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur orka kämpa?
Bra svar. Tack, ingrid64marie. Jag blev bara utskriven. Hade önskat att få prata lite om varför jag blev (tvångs)vårdad. Man skrivs ut och ska sköta sig själv. Jag tänker mycket på meningen med livet. Ni med ångest, hur ofta har ni det?
Mer
4 år 5 månader sedan #1199798 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur orka kämpa?
Det är bara att inse att ångesten bara är inom en, den förmår ingenting utanför en, ingenting händer vad den hotar med. När du förstått att den inte kan göra någonting utanför dig med de hot ångesten ger dig blir du fri från ångest för varje gång du avvisar hot desto lättare blir det. Men också med det väx upp och stå för vad du gjort då finner du att du inte får ruelse för vad du gör

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1199803 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur orka kämpa?
Man kan bara dö....
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1199806 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur orka kämpa?
Jag kämpar på främst för mina föräldrar. Det är dem som håller mig kvar i livet.
Mer
4 år 5 månader sedan #1199811 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur orka kämpa?
Du skulle behöva lite tillskott av inspiration, Fantasio. Men nu är ju kemisk inspiration olagligt. Alkohol bara drar ner en om man dricker mer än 1. Man blir mer deprimerad av alkohol.