Efter en psykos

Mer
4 år 4 månader sedan #1209833 av björk
Svar från björk i ämnet Efter en psykos
När jag fick min nya dator.
Hos Recard var jag rädd att
stå utan
musik. Att allt skulle havereras
i ett brak. Inom en laddning.

Jag kan säga att detta kvadade en del

Det båda illa... Det fick bara inte hända och jag vänta längs laddning. Tror de desserterade mig med en hyfsad akut psykos
Mer
4 år 4 månader sedan #1209894 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Efter en psykos
Det stämmer det där att en psykos är en elektrisk urladdning i hjärnan. Efter min psykos 1980 började jag få ep-anfall. Det var som om nervsystemet delvis hade krackelerat och den enda vägen ut var återkommande urladdningar, ungefär som åska. Jag har fortfarande epilepsi även som återhämtad men jag har inga anfall nu p g a bra medicin.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209904 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Efter en psykos
En del skaffar sina egna åskväder...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1210035 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Efter en psykos
Och vad menar du med det? Att jag skulle inbilla mig? Eller att jag skyller ifrån mig? Förklaring tack! Och det från någon som uppenbarligen inte har någon riktig koll.
Mer
4 år 4 månader sedan #1210039 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Efter en psykos
Upplagt för skratt, ett skämt damen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1210070 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Efter en psykos
Jag är inte rigid . Planerar minsta möjliga som jag inte absolut måste. Är rätt fri som människa. Hur psykoser slår är olika. Jag har varit gravt hjärnhandikappad efter mina flera år långa psykoser. Minne, uthållighet, koncentration, energi. Jag har återhämtat mig hyfsat och vissa handikapp har jag kvar. Urdåligt minne. Men jag har ett bra liv. Har förklarat för mina närmaste pö om pö vad det handlar om och har dem med mig. Man ska förstå att psykos är en mycket handikappande sjukdom. Och efterförloppet kan vara långt. En del återhämtar sig aldrig. Hur kul är det?