Ingen ork

Mer
4 år 2 månader sedan #1226953 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ingen ork
Fantasio,

Du verkar aldrig få ändan ur vagnen. Det liknar negativa symtom.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227017 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ingen ork

IngeF skrev: Kastet meg på min mors trimsykkel i dag og tok en runde i ribbveggen. Men astmaen er ikke under kontroll. Er ikke sliten, men hoster opp mye slim og puster dårlig. Min bror er storrøyker og har ingen slike problem.

IngeF det finns en medicin Acetylsystein
www.fass.se/LIF/product?nplId=19920221000079&userType=0

Den gör slemmet lösare och lättare att få upp ur halsen i vanliga fall märker vi det inte hostar inte utan det går naturligt ned i matstrupen och vi sväljer av ren reflektion. Antar att du är informerad om inte var därför jag lade in det. Jag har det, detta för att jag tidigare rökte och har med stela och färre flimmerhår svårare att få upp detän ickerökare, du kanske skulle peka på för din bror. Har det fortfarande delvis för att jag tagit till mig av Admins råd att Acetylsystein gör en effekt som stärker medicins effekt mot psykoser

Just snyggt länken till viska.se fungerar inte
www.google.se/search?sxsrf=ACYBGNRLxpbJQ...NQAdQQ4dUDCAo&uact=5

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1227108 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Ingen ork
hmm. Legen påstod at all astmamedisin deles inn i to typer. Dette må jeg ta opp. Takk, Nissegossen!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227345 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ingen ork

Geta skrev: Fantasio,

Du verkar aldrig få ändan ur vagnen. Det liknar negativa symtom.

Det kan vara ett kognitivt symptom där exekutiva funktionen är nedsatt dvs kan ej omsätta tanke i handling.Det finns de med negativa symptom som gör ingenting för de tror de skall misslyckas. Det är delvist ett psykologiskt problem med pessimism.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227396 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Ingen ork
Jag har heller ingen ork. Trött ingen energi på dagarna. Tvingar mej till att städa ibland, tvingar mej till att vakna.
Mer
4 år 2 månader sedan #1227414 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ingen ork
Jag är glad att det bara var torsdag idag, för det gav mig mer tid att göra vad jag måste göra innan fredag 16.30. Jag ska bo hos min mamma, med den ocd det innebär, i en vecka och vara hund/hus/hönsvakt.