Det är något som är VÄLDIGT KONSTIGT! minst sagt.

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228929 av Cosmos
Visst kan saker och ting förändras och försvinna utan att man gjort något. Under mina flyttar har halva mitt hem försvunnit, t ex ett helt skrivbord och min skrivare. Så lite mindre saker som porslin, köksredskap och husgeråd. Det var ett boendestöd som tog en stor soppterrin, det är jag helt övertygad om. Skrivaren stals av en "vän", gubbe som var inne i mitt skjul och ville ha sex. När han inte fick det stal han skrivaren. Jag var för full för att se och registrera det. Skrivbordet har jag ingen aning om vart det tog vägen.

krokus skrev: Paranoia startar väl som ångest?

Det gör det. Vi är kapabla för ett visst mått av ångest. När medvetandet inte längre kan hantera ångesten försöker psyket att hitta alternativa vägar att tackla den på. Därför är vanföreställningar som paranoia ett försvar.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228940 av Clean

Cosmos skrev:

krokus skrev: Paranoia startar väl som ångest?


Det gör det. Vi är kapabla för ett visst mått av ångest. När medvetandet inte längre kan hantera ångesten försöker psyket att hitta alternativa vägar att tackla den på. Därför är vanföreställningar som paranoia ett försvar.


Säg igen, men tydligare. På vilket sätt är "paranoia ett försvar"? Att problemet som ger ångest kan man inte deala med blir paranoia? Jag fattar ingenting!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229184 av Admin1
Om ett pappersfoto förändras så kan det inte vara hackare utan en störning i sinnesintrycken. Det är ganska vanligt med det vid psykossjukdom.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230198 av Lelle
Det är lätt för dig att säga Admin1.

inte gått i psykos. har inte haft paranoia, vanföreställningar eller felaktig verklighetsuppfattning. Och det är faktiskt sant.

det beror nog på att ljusförhållandena i rummet är annorlunda - därför fotot tolkas lite annorlunda.. då och då
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230203 av PsychoWard
det är inte alls omöjligt att vi inom kort tid, eller faktiskt skulle det gått vilken dag som helst - blir lurade av falska profeter , Antikrist och hackare genom att de använder laser, speglar och hologram. det går att skapa syner framför ögonen på folk och risken är att det är så de kommer få oss att tillbe Antikrist. en bild på nån "i himmelen" och så ser man som om det vore ett perfekt ansikte på en person. jag har haft en sån dröm!

"av en slump" så kan vi se Barack Obama mixtra med hologram i flera youtube-videos.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230206 av Lelle
Dessutom vet jag mycket bättre än dig angående högtalarna i taket.