Var går gränsen för psykos

  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1232158 av Josa
Svar från Josa i ämnet Var går gränsen för psykos
Tack för era svar!

Jag har psykossymtom som kommer och går hela tiden men jag är aldrig helt symtomfri trots att jag äter mina mediciner. Min läkare vet om det och jag ska få kbt för att lära mig att vara kvar i verkligheten och hantera mina symtom.

Jag kan se att jag har haft en väldigt lång psykos där jag tidigare anpassade mig mycket efter mina föreställningar. Jag undrar dock om jag nånsin blev frisk från den då jag fortfarande har svårt att hålla mig i verkligheten då och då.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232163 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Var går gränsen för psykos
Vet ikke om det finnes klare grenser.. Min psykoterapeut hevdet at jeg befinner meg i en kronisk grensepsykotisk tilstand. Dette står neppe i min journal.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232182 av Rrusheflower
Jag kommer säga på måndag till min psykolog att jag vill dö. Ska inte göra några självmordsförsök i alla fall. Det måste väl antagligen vara psykos.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232183 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Var går gränsen för psykos
Det kan vel være depresjon inne i bildet. Har for meg at selvmord i psykotisk affekt er ganske sjeldent, uten at jeg egentlig vet det.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232187 av Fantasio
Ja, man kanske går omkring ständigt psykotisk. Vem vet?
  • Josa
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1232208 av Josa
Svar från Josa i ämnet Var går gränsen för psykos
IngeF, ordet gränspsykos känner jag igen från mitt sjukintyg. Kanske det är så det kallas när man inte blir fri från symtom men inte är i psykos längre.