Har tanken slagit er att?

Mer
3 år 11 månader sedan #1252817 av Clean
Att man lever i verkligheten och att läkare och psyket är en konspiration att dom vill man ska tro att vara då psykotisk är sjukt och det överensstämmer inte med den riktiga verkligheten när det bara är lögner från deras sida? Har nån av er tänkt det?

Kurt Cobain sa - paranoia it is a finer scale of reality!

Jag har svårt att tro att mina psykoser inte överensstämmer med verkligheten! Jag tror det ligger sanning i det. Men att man som psykotisk sitter fast i nåt program där omgivningen är styrda av detta program. Att det egentligen inte existerar! Förutom vi psykotiska som har bara varann, för vi är dom enda som verkligen existerar!

Jag kan bara inte förklara hur eller varför!
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1252820 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Har tanken slagit er att?
Verkligheten i sjukdomen finns Bara i DIN upplevelse och du lever och andas med den verkligheten innanför - utanför. Vi måste lära oss öppna upp mer för den vårdpersonal vi är omgivna av läkaren ingår i den personalstyrkan, de är upp till oss alla att göra oss förstådda.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252828 av Clean
Svar från Clean i ämnet Har tanken slagit er att?
Tänk efter själv Ingrid64Marie! Vilka bevis finns det? Inga! Man kan inte va så bortom verkligheten att man är sjuk? Vi kan juh alla tänka själva, vilka bevis har dom lagt fram då vi är tänkande varelser? Inga, bara prat och nonsens att man är sjuk pga psykoser! Just nu vägrar jag tro att mina psykoser är overkliga. Varför ska jag kämpa emot när allting blir mycket bättre än att säga min verklighet är inte sann pga struntprat av läkare och psyket när dom inte ens kan lägga fram bevis att mina vanföreställningar har fel! Jag tror dom inte är verkliga människor. Vi är med i nåt program. Dataprogram vafan vet jag. Men nåt är det som inte stämmer! Jag tror vi sk psykotiska människor är vi som är inte låsta i programmet. Vi finns på riktigt. Och är inte en del av programmet. Eller vafan det är för nåt. För det känns väldigt verkligt. Hur kan jag förneka nåt som med hela min kropp och själ och hjärna känns så jävla verkligt bara för psyket och allt säger det inte är så?
Mer
3 år 11 månader sedan #1253442 av Melody
Svar från Melody i ämnet Har tanken slagit er att?
Jag förstår lite hur du tänker Clean, dock tror jag inte på ngn konspiration med läkare osv för de är ofarliga och agerar efter sitt bästa. Däremot tror jag att vi har mer spännvidd eller vad man ska säga i vår energinivå, att vi kan bända på verkligheten innan vi blir dåliga. Att vi har rikt inre och att vi blivit skadade i vår kärna på något sätt.... go figure.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253444 av memphis
Svar från memphis i ämnet Har tanken slagit er att?
Dalai Lama säger att vår kärna är oförstörbar.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253445 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Har tanken slagit er att?
En blåskärm som för datorns intruktioner på villovägar måste vara fullständigt logisk liksom psykosen, för bägge förekommer i verkligheten. Frågan är väl närmast vilken slutsats man kan dra utav detta faktum.

Bajs förekommer också i verkligheten och bär sin sanning inom sig, mycket sanning ligger i bajset som kan berätta en hel del om en människas ämnesomsättning och vad denne stoppat i sig, men att bajset är en summatotal för de mänskliga uttrycken kanske kan vara en övedriven slutsats?