Hur många gånger har du varit inlagd?

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1255011 av Amandara
Jag har varit inlagd ca 3 veckor de flesta gångerna, tills man beräknat att medicinen kickat in. Jag är alltid lugn på sjukhuset så de ser nog ingen anledning att ha mig längre.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Amandara.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255028 av notwoodstock
Kanske 20 ggr för psykos.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255032 av Drummer
Endast en gång och det var när jag var manisk! Lekte då Polis på stan! Jag frågade vissa berusade människor att följa med upp till sjukhuset för provtagning och pisse prov! Jag kände mig som en Polis i alkoruset och Stesoliden! Men visst märkte en del att inte allt stod rätt till och Polisen kom och körde upp mig till slutenpsyk!

Jag fick ta min medicin igen som jag inte tog på flera dagar och började känna mig mer stabil och verklighetsförankrad
Mer
3 år 11 månader sedan #1255120 av MsTibbs
Jag har varit inlagd prick tio gånger från 2008 till 2016. Oftast på psykos, oftast tre veckor.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1255244 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Hur många gånger har du varit inlagd?
Man kan ju ställa sig frågan om man har varit inlagd många gånger, vad är det som inte framkommer vid kontakt med vården, vad är det de inte uppmärksammar de är inte bara vi som ska vara lyhörda utan även de som jobbar från läkare ner till fotfolket. Tänk på det, lägg inte all skuld på er själva om ni har varit inlagda flera gånger om för då är det så att det brister någonstans i vårdapparaten.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255264 av Cosmos
10-15 ggr. Längst vårdtid 6 månader, 3 ggr för psykos resten för svår depression med ångest och så reaktiv depression. Detta var på 80-talet. Under 2000-talet har jag varit inlagd fyra ggr.