Varför blev du sjuk? Tex i schizofrenin?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294653 av Pimed
Jag var med ett gäng i Afrika och testa runt. Jag blev brutalt våldtagen av två män, rånad och nästan mördad. Då när jag fick chansen att fly därifrån så hade jag akut psykos. Och psykosen hölls sig kvar i massa år. Numera har jag inte akut psykos. Men jag är beroende av antipsykotiska. Så fort jag slarvat blir jag prepsykotisk. Psykosen handlar om konspirationer, spioneri, krig och terrorism.


Borderline diagnosen fick för jag har blivit utsatt för sexuella övergrepp som barn. Fick diagnosen när jag var 14 år. Vilket är vanligt. Borderline är mycket en trauma-sjukdom som social sjukdom. Människor gör en sjuk i det.


Narcissism blev jag sjuk i pga rättspsykiatriska. Dom skapade stridsmaskinen. Dom försökte i massa år programmera om mej nonstop 24 timmar per dygn. Hjärntvätta. Dom sa praktiskt taget att du inte bli utskriven förrän vi har hjärntvättat dig färdigt. För att inte bli nedbruten och knäckt så skapade jag ett alter ego som narcissisten. Dom blev rädda och jag blev utskriven. Dom som blev fortast utskrivna var dom lättaste offrens på att bli hjärntvättade av rättspsykiatriska. Man sitter på obestämd tid vilket är tortyr. Att aldrig veta när man kommer ut det är tortyr. Dom sa praktiskt taget du sitter här inlåst med oss innan du ger upp och låter oss hjärntvätta dig. Helt jävla sinnessjukt! Så mitt alter ego blev narcissisten för självbevarelsedriftens skull som jag använde mot dom så dom kom inte åt mej. Jag vägrade. Jag vägrade. Jag vägrade. Psykologen frågade om du nu blir utskriven kommer du leva livet innan rättspsykiatriska hur kan vi veta att du inte gör det. Jag sa det kan inte ni veta och jag kan inte lova nånting av det ni vill ha av mej.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294656 av Lelle
jag vet inte. drack varken alkohol eller tog droger i samband med insjuknandet 15 januari 2013.

jag testa förvisso på Alkohol år 2010, jag råkade ta för mycket och strax efter det så slutade jag med alkohol.

slutade samma år som jag testa det. Psykosen kom 2013 och det kan inte berott på alkoholen, eftersom jag slutade 3 år innan med det!

än idag har jag inte druckit alkohol, 2010 var senaste gången!

jag käkade dock antidepressiva innan jag insjuknade
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294659 av krokus
Långvarig stress, föräldrar som inte såg mig, långvarig insomnia, utbrändhet och sist men inte minst - jag flyttade hemifrån. Min psykos kom smygande.

Ungefär en månad efter studenten/gymnasiet bröt helvetet lös. Min dåvarande pojkvän körde mig till psykakuten, men jag fick ingen hjälp. Fick inte ens Atarax.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294660 av Cosmos
Tror att det beror på misshandeln och det incestuösa våld jag utsattes för såväl psykiskt som fysiskt under min uppväxt. Sedan alkohol o droger förstås.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294677 av Amandara
Stress+ sårbarhet. Anlag för sjukdomen och långvarig stress, av kul och mindre kul saker. Även kul saker tar av ens energi. Hade jag haft anlag för diabetes hade det kanske varit DET som bröt ut då. Blev sjuk pang bom över en natt men hade känt trötthet ca ett halvår innan.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294691 av Lejonhjärta
Vill nog säga att det berodde på en långvarig, sjuklig stress samt väldigt tråkiga upplevelser i bagaget...