Varför blev du sjuk? Tex i schizofrenin?

Mer
3 år 6 månader sedan #1294916 av Admin1
Tror de flesta har fått en ökad sårbarhet via generna. Sedan har något stressande hänt, som utlöser själva sjukdomen.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294941 av Kloppe
Sjuk av bristfälliga föräldrar. Och cannabisrökning.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301112 av Richard
Asperger har jag väl alltid haft, tror man föds med det...?

Men jag blev svårt sjuk i depression 1996 när jag var 16 år, sov mycket, skolkade o brydde mig inte om skolarbetet, bråkade med pappa, drog mig undan i skolan. Det enda jag tyckte var roligt i skolan var att hålla på med datorer (gick ett naturvetenskapligt program, kombinerat med el o, elektronik o data), o datorer var nytt då. Började medicinera med Mirtazapin, Tegretol, Imovane o Sobril då, men det hjälpte inte, gick även i psykologsamtal.

Men jag blev mer sjuk när jag var runt 21 år, då blev jag mer paranoid fick börja äta neuroleptika. Fick en drös olika diagnoser då...
Mer
3 år 5 månader sedan #1301178 av Amandara
Någon klippte ett fyrkantigt hål i mina finaste jeans på house of horror där jag bodde. Där jag blev utkastad från min bostadsrättslägenhet. Tvångsförsäljning. Där gick jag miste om ett par hundra tusen.
Mer
3 år 5 månader sedan #1301179 av Klanggedin
Tycker det här är en konstigt frågeställning-.. Är den viktig och hur?
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1301182 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Varför blev du sjuk? Tex i schizofrenin?
Det är viktigt att veta sin historia och sedan se andras historia för det är intressant att höra andra människor pratar om inte bara sina motgångar men om sina liv! Iaf för mej är det intressant.