Vad gör Coronan med ditt välmående och psyke?

Mer
3 år 5 månader sedan #1299296 av krokus

memphis skrev: Vi med psykisk sjukdom lider nog mindre än de flesta av corona. I och med att vi ofta inte har ett brett socialt liv och inte heller arbetar.

Håller med. En gång i månaden fyller jag i en enkät från KI om hur Coronaviruset påverkar mig. Det är knappt någon skillnad mot innan det kom.

Visst, jag har sambo och för honom är det skillnad i och med att han blir tvungen att jobba hemifrån ofta.

Min mamma klättrar på väggarna, så otroligt uttråkad hon är. Hon börjar väl inse att både jag och brorsan är vana vid att gå hemma hela tiden och knappt träffa någon.

Det händer att jag pratar med mig själv när sambon inte är hemma, vilket tyder på isolering. Sånt har jag gjort sedan barnsben. Inget nytt!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1299299 av Pimed
Jag mår jättedåligt pga coronan. För att jag gillar att vara i stan. Caféer och olika events. Sedan har jag en stark oro att få det pga mina flesta som jag har kontakt med är mellan 50 och 70 år gamla. Jag är mera orolig än mina nära och kära är. Eller så vill dom inte att jag ska vara så orolig vilket jag är. Särskilt när dom själva inte är det. Då tänker man dom tar risker. Så jag är jättenoga med handhygien och hålla avståndet. Julen blir jättesvårt för jag vill säga nej till att träffas pga jag vill ingen ska bli smittad av mej för jag rör på mej för annars får jag självmordstankar om jag inte hela tiden gör nåt. Men många skulle bli sårade om jag inte träffa nån på julen. Så dom sista tre veckorna innan jul ska jag inte ta onödiga risker så är det.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299478 av Admin1
Förmodligen är det en mindre grupp som mår dåligt och som har behov av rikligt med sociala kontakter, som de flesta här klarar sig utan.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299489 av Cosmos
Att vi psyksjuka skulle må sämre än andra tror jag inte på. Vi kan bestämma var vi ska vara och helst blir det hemma. De som däremot jobbar hemifrån trivs inte med detta då det blir en ofrivillig isolering.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299490 av Geta
Det är RSMH som gått ut med att vi skulle må sämre på grund av Coronan. Psykiskt sjuka brukar må bättre i kristider.
Mer
3 år 5 månader sedan #1299493 av Cosmos
Litar inte på RSMH då de medverkade till att slakta psykiatrin, speciellt antal vårdplatser. De är vänsterextremister.