Hålla sig sysselsatt eller bara vila?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1302243 av Fantasio
Vilket är bäst vid schizofreni, att försöka hålla sig sysselsatt eller mest vila? Jag har sovit fantastiskt bra två nätter (och dagar) i rad. Att spela TV-spel kallar jag för att sysselsätta sig. Att gå till mataffären likaså.

Att ha en så kallad sysselsättning att gå till skulle jag inte orka med, det blir för mycket. Jag tycker mest om att vara hemma och dega framför datorn. Inte så mycket intryck och blir det för mycket kan jag lägga mig på sängen. Jag har även mer behov av sömn än genomsnittsmänniskan.

Fast sysselsätter jag mig inte med något börjar jag grubbla efter ett tag. Vilket är bäst? Aktivitet eller vila? Lagom är bäst, antar jag.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Fantasio.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302249 av Geta
Man kan vila sig trött. Bättre att försöka intressera sig för något. Det går inte att vila sig från schizofrenin.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302256 av memphis
"The happiest of all lives is a busy solitude."

Tror det ar Voltaire som sade det.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1302257 av Fantasio
Jag märker att jag blir trött när jag kommer hem från mötesplatsen. Brukar oftast lägga mig på sängen en timma eller två på eftermiddagen. Egentligen borde man hålla sig sysselsatt, men det kanske är fallet då man försöker undvika att insjukna.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302314 av mopa
Har fullt upp om jag vill, men vissa dagar tar jag det lugnt. Efter jag varit på kontaktgruppen är jag så trött att jag somnar.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302315 av Geta
Jag blir trött efter att ha umgåtts med människor.