Kan ej kommunicera med omvärlden

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1306922 av Fantasio
Jag har ingen mobiltelefon med Internet, ingen surfplatta eller en bärbar dator. Folks telefonnummer har jag på en lapp i hemmet, ingen jag bär med mig i plånboken. Så när jag blir inlagd skärs jag av från omvärlden. Personalen kan googla upp nummer till mig och jag får låna patienttelefonen. Men i alla fall en kompis nummer är inte det rätta.

Men det kanske är lika bra att det inte blir många telefonsamtal. Man blir då påmind om världen där utanför och det känns jobbigt. Fast en laptop skulle jag vilja ha, då skulle jag kunna surfa och till och med vara inne på Viska.

Har ni frekvent telefonkontakt med släkt och vänner när ni är inlagda? Jag tycker det är jobbigt att prata med mamma, jag känner mig som en svikare gentemot henne och pappa.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306924 av Geta
Var inlagd på psyk för över 15 år sedan. Då hade jag knappt mobil. Jag använde patienttelefonen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1306926 av Fantasio
Ringde du många samtal? Hade du nån vän du kunde gaffla lite med?
Mer
3 år 4 månader sedan #1306928 av Geta
Nej, det blev bara korta samtal.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306929 av notwoodstock
Telefonautomat för enkronor var nödvändigt och ingen höjdare för 30 år sedan.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1306933 av Fantasio
På första avdelningen jag kom till fanns en mynttelefon man kunde få låna. Jag testade att ringa ett mobilnummer och den slukade mina pengar i ett nafs. Utomstående kunde ringa dit och det hände att jag svarade. Minns inte om det fanns en telefon att låna. På PIVA hade de en telefon framme, men den låstes in på kvällarna.