Vad skulle du göra annorlunda?

Mer
3 år 2 månader sedan #1318927 av Cosmos
Jag borde ha tagit hjälp av samhället för att få flytta ifrån mina föräldrar. Men vad visste man då? Det enda man hörde talas om var barnavårdsnämnden och att de skulle komma om man misskötte sig.
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1318955 av krokus
1. När jag föddes skulle jag ha sett till att ha navelsträngen på ett normalt sätt, och inte lindad hårt runt halsen. Huvudet var blått och jag skrek inte när jag föddes. 

2. När jag skulle välja gymnasium, skulle jag ha valt en annan utbildning, gärna hästskötare. 

3. Om jag absolut skulle gå elektronik på gymnasiet ändå, skulle jag ha struntat i att lägga all energi på skolan. Jag skulle ha prioriterat min hälsa! Och dessutom skulle jag ha satsat mer på fysisk träning, främst karate. 

4. Slutligen skulle jag ha försökt bli mer trygg i mig själv, inte försökt få andra att laga mig. Numera är jag rätt trygg själv, och jag ser min dagliga rastlöshet som ett friskhetstecken. Jag behöver mer stimulans helt enkelt.

5. Jag glömde skriva följande: jag skulle ha tagit hjälp tidigare från socialtjänsten alternativt skolan, pga mina föräldrar. Jag bad om hjälp när jag gick i trean på gymnasiet, och då var det mer eller mindre försent. 

​​​​
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318957 av Miika
Nu har jag ju David så ångrar ingenting annars hade jag önskat att jag borde ha satsat på mera studier
Mer
3 år 2 månader sedan #1318970 av Maxjohan1983
Jag hade nog varit en Elon Musk typ om jag var helt frisk utan psykisk sjukdom. Redan god för några miljardär.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 2 månader sedan #1318973 av Amandara
Jag ångrar inte något. Det jag skulle vilja ändra på är barnvåldtäkten jag utsattes för och sjukdomen jag drabbats av. Annars är jag nöjd med mina strävanden och prioriteringar. Jag fick till en del mens tid var. Nu är allt kört, sjukdomen, och den rår jag inte över liksom barnvåldtäkten som påverkat och påverkar mig. Jag skulle aldrig flyttat till mobbinghuset men det gick inte att veta på förhand att de skulle vara pennalister. Jag är som sagt nöjd med mina strävanden och prioriteringar. Jag har åstadkommit saker som jag mår bra av och som har gjort mig till en hel människa. Det jag saknar riktigt mycket är egen familj och barn. Där kom sjukdomen och satte käppar i hjulen. Och det är inget jag kunnat styra över. Men jag har en bra familj i min föräldrafamilj och jag kan vara extramamma till mina syskonbarn så jag får en liten bit av den kakan oxå. När det är som det är är jag nöjd med det som är. Jag ser mest fram emot att få spela golf. Hela sommaren, våren och hösten lång.
Mer
3 år 2 månader sedan #1319011 av koi
Svar från koi i ämnet Vad skulle du göra annorlunda?
Vad jag skulle gjort annorlunda....bett om hjälp tidigare. Mått dåligt sen tonåren. Började höra röster när jag var 15. Men höll allt inom mig. Det störde min skolgång ganska ordentligt. Fick svårt att läsa och koncentrera mig ännu mer.