Varför fick ni schizofreni?

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 7 månader sedan #4491 av Axons
Varför fick ni schizofreni? skapades av Axons
Jag skulle tycka det vore intressant att veta varför ni tror att ni fick schizofreni. Själv så tror jag att jag fick schizofreni för att jag var överkänslig och rädd sedan födseln och till slut så blev påfrestningarna för stora så att jag inte klarade av att hantera situationen.

mvh/Orvar
Mer
19 år 7 månader sedan #4493 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Varför fick ni schizofreni?
Som jag skrev i ett annat inlägg tror jag det beror på otrygghet inför framtiden, stresskänslighet och utanförskap. Jag funderar även på andra faktorer som kan ha spelat in. Det kan t ex vara att jag alltid funderar på om jag gör "rätt". Att jag är djupsinnig och en känslomänniska. Att jag nästan aldrig säger att jag inte bryr mig. Jag har alltid grubblat mycket; en av de få saker jag inte hade grubblat på innan jag blev sjuk var, just det, psykisk sjukdom.
Mer
19 år 7 månader sedan #4496 av Jakob
Svar från Jakob i ämnet Varför fick ni schizofreni?
Typ rädd för allt. Säkert därför.
Mer
19 år 7 månader sedan #4499 av tryskey
Jag kan inte identifiera mig med någon av er. Jag känner mig knappast rädd och orolig när jag är frisk. Månne det vara tvärtom fast man inte täker på det? Rädslan kommer från sjukdomen och inte tvärt om?
Mer
19 år 7 månader sedan #4502 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför fick ni schizofreni?
Utanförskap antar jag. Föräldrarna var
upptagna med sina egna problem.
Ärftlighet, en viss känslighet tror jag
också. Detta att jag inte klart kan skilja
på mig själv och andra. Därför blir det
svårt att umgås med folk.
När jag känner mig trygg fungerar jag hur
bra som helst. Det svåraste tycker jag det
är att träffa personer som är väldigt hatiska.
Mer
19 år 7 månader sedan #4504 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Varför fick ni schizofreni?
I högstadiet var jag ensam på rasterna och var väldigt tillbakadragen och tystlåten. jag mådde inte bra och det blev sakta bara värre och värre. tillslut orkade jag antagligen inte längre och jag gick in i en psykos.