Sorgsen

Mer
16 år 9 månader sedan #84766 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sorgsen
Kram mopa!
Mer
16 år 9 månader sedan #84784 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sorgsen
Jag försöker att undvika att tänka på sådana saker och gräma mig för det är egentligen ingenting man kan göra åt det. Att tänka på sådana saker kan nog kanske göra att man blir deprimerad. Jag brukar försöka tänka på mer positiva saker, som får mig på bättre humör. Jag tror att det är bra att försöka tänka positiva tankar mest. Hur gammal var du när du insjuknade, mopa? Gick du i skolan då? Hoppas att du känner dig bättre till mods snart. Jag brukar tänka ibland på de som har det värre och t.ex. sitter i rullstol och behöver hjälp med allt hela tiden.
Mer
16 år 9 månader sedan #84785 av snusmumrik
Svar från snusmumrik i ämnet Sorgsen
Tänker att sorgen är bra. Den visar oss hur vi vill leva och hjälper oss att acceptera det som är. Som en reningprocess. Om jag blir rädd för sorgen, och försöker att fly den, får jag ångest.
Mer
16 år 9 månader sedan #84796 av stefan
Svar från stefan i ämnet Sorgsen
Min syn på saken är att evolutionen gjort oss till kännade varelser därför att det vanligtvis har ett överlevnadsvärde...

Hoppas att du mår bättre snart!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 9 månader sedan #84798 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Sorgsen
Jag skulle bara vilja säga, att gråt och sorg nödvändigtvis inte behöver vara samma sak.

Man kan gråta för att ngn jävlas med en, man kan gråta när man är rädd, man kan gråta när man är schizofren av en ren känslomässig överbelastnintg, grät mycket i min ungdom.

Nu grät jag för ngn månad sedan av en övermänsklig belastning som handlade om en brist på tillit. Jo ibland är det en svaghet, men det kan vara en styrka också, att man visar sin mänsklighet, men tyvärr föraktar vissa svagheter.

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 9 månader sedan #84810 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Sorgsen
Det är inte säkert att man skulle vara lyckligare om man vore frisk... jag tror att alla människor drabbas av lidande under livet... ingen slipper undan den erfarenheten... men just vad man drabbas av är individuellt... kanske kan det trösta något...

En stor kram till dig...