Boendestöd?

Mer
16 år 4 månader sedan #101387 av Mysterio
Svar från Mysterio i ämnet Boendestöd?
Sen jag slutade med mina antipsykotiska mediciner så har jag inget behov av boendestöd längre, jag sköter allt själv utan det minsta problem.

Från att ha haft skitigt hemma är allt numera tip top vilket känns trevligt, boven i dramat var medicinerna.
Mer
16 år 4 månader sedan #101410 av ak
Svar från ak i ämnet Boendestöd?
Trevligt... för mig är det tvärt om.
Mer
16 år 4 månader sedan #101420 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd?
Själv väntar jag (fortfarande) på att en biståndsbedömare skall komma hem till mig. Detta då om boendestödjare!

Vi får väl se! Det gror igen hemma, får inte ändan ur vagnen för att göra något åt det!

Jag behöver en kvinnlig sergeant för att få ordning hemma! :P

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #101431 av ak
Svar från ak i ämnet Boendestöd?
Jo, du är inte den ende som skulle behöva någon som styde upp ens hus. Här ligger saker och skräpar i flera veckor tills jag slutligen inser att jag bara är tvungen att städa... vore skönt att ha någon som kunde hjälpa en med det kanske två timmar i veckan så att det inte lagras skit och damm överallt.

Hur länge har du väntat på att få boendestöd?
Mer
16 år 4 månader sedan #101432 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd?
Det är nu en och en halv månads sedan jag påtalade det för min läkare. Han sade att det inte borde innebära några problem.

I förra veckan fick jag reda på av min sjuksköterska Thomas, att han talat med biståndsbedömaren, så det ligger på hennes bord!

Vet inget mer! :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #101448 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Boendestöd?
Om avgifter vet jag ingeting, men jag betalade iaf inget själv för boendestödet.

Det kan ta olika lång tid i olika kommuner tror jag innan man får veta nått.
Här i GBG i den statdel jag bodde i då så tog det inte lång tid.
Jag kontaktade själv Socialtjänsten i min dåvarande stadsdel eftersom jag inte hunnit få kontakt med psykiatrin i GBG än.
Jag mailade en biståndsbedömmare och fick snabbt svar, fick komma till hans kontor och prata lite om mina svårigheter. Sen kom han och min blivande boendestödjare hem till mig för lite mer prat och detaljer och sånt.
Det hela tog nog inte mer än 2 månader, trots att det var vi jul och nyår.
Efter ett halvår så utvärderade vi och kom fram till att jag blivit bättre på att ta tag i saker själv, men att jag fortfarande behövde lite hjälp.
Så då blev det ett halvår till.