Boendestöd

Mer
16 år 3 veckor sedan #119598 av mopa
Svar från mopa i ämnet Boendestöd
Det som stökar till det mest är alla djuren. Får dammsuga o torka golven ganska ofta. Men det tar emot att starta dammsugaren, vill inte. Men idag har jag städat.
Skulle vilja ha hjälp med att putsa fönstren.
Mer
16 år 3 veckor sedan #119607 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Boendestöd
Ett tips när du ska putsa fönster är att använda Yes fönsterputs för det luktar otroligt gott, så då blir det roligt att putsa då.
Mer
16 år 3 veckor sedan #119614 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd
Hej Figuren! Jag har fått boende stödjare för ett par veckor sedan. Jag får 1½ timmes hjälp, varje onsdag blir det då.

Har faktiskt fått gjort något i dag också. Har idag snart haft en vit vecka och den passivitet som ölen ger, gör att jag fick ett ryck idag och drog fram dammsugaren, lade rent i dubbelsängen trots att den intillliggande inte använts.

Sedan har jag gett mig på att gå ut med tomma diskade glasburkar med lock till återvinningen,. tillika med gamla plast burkar jag tidigare använt till att lägga mat i. Jag har skaffat nya burkar så nu åkte de gamla ut.De tomma vin flaskor, ja olivflaskor, samt tomma flaskor som varit matlagnings vin i, har gått samma väg!

Äntligen tycks jag fått tummen ur och arslet ur vagnen och göra något!

Jag varvade med att sitta och ta igen mig på balkongen för att det var så gott väder! Solade! fast jag tog det lugnt och satt bara mellan fem och tio minuter i bara kallingarna för att solen tar så hårt!

Har lagt in en cd-rom enhet i en dator, inte denna jag sitter vid och plockat bort en massa program på den gamla dator jag har, som back up dator.

Kommer att plocka bort minnen från en dator som jag inte kan gå ut med på Internet. Den som är laglig kommer, när jag installerat nya minnen, att få 256 MB ram minne då.

Den har aldrig formaterats om och jag har inte original skivorna, så jag får göra bästa möjliga av den datorn som är sedan 97.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 veckor sedan #119624 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Boendestöd

Figuren skrev: Jag har det ganska fint hemma trots att jag bara städar omkring en gång per månad. Men jag bor själv och stökar inte till det. Diskar gör jag så fort det blivit något att diska. Imorgon ska jag ta fram dammsugaren, tror jag.


Jag tar vanligt Yes disk medel och häller i en tom spray flaska och häller lite vatten i, så blir det en färdig blandning! Det funkar lika bra som färdig köpt fönster puts! Blir lite billigare!

Jag använder fönster skrapa, disk duk och efterputsar med tidnings papper!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 veckor sedan #119704 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Boendestöd
Jag tror också att boendestöd kan vara bra, de kommer att pucha på en att göra saker.
Vad bra att det går bra för dig Nissegossen.
Mer
16 år 3 veckor sedan #119740 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Boendestöd
Undrar vad som händer om städningen inte förbättras med boendestöd? Kommer hemtjänsten och städar då? Boendestöd är väl gratis, men det är väl inte hemtjänstens städning?